لینک های دسترسی

Breaking News

ابتکارات فرهنگی دختر جوان افغان


ابتکارات فرهنگی دختر جوان افغان
ابتکارات فرهنگی دختر جوان افغان

الهه احرار یکی از جوانان افغان است که در ایالات متحده امریکا درس می خواند. وی ابتکاراتی در زمینه مسایل فرهنگی داده شده است.

پوهنتون مریلند در واشنگتن این دختر جوان افغان را برای دریافت جایزه صلح کاندید کرده است. الهه احرار می گوید که این جایزه به کسانی داده می شود که آنان در زمینه های فرهنگی و انسانی کارنامه های داشته باشند.

احرار می گوید "من درمیان کاندیدان از کشورهای مختلف جهان ، برای دریافت این جایزه کاندید هستم ، بسیار اطمینان هم دارم که یک دختر جوان افغان شایستگی دریافت این جایزه را دارد و من که در زمینه های فرهنگی و کلتوری سهم جدی داشته ام ، امیدوار هستم این جایزه را در یافت کنم."

این جوان افغان در بخش های فرهنگی و گسترش فعالیت های فرهنگی افغان ها در ایالات متحده فعالیت های داشته است.

الهه احرار که در حال حاضر در رشتۀ علوم شرق میانه درس می خواند در گذشته در رشته های حقوق بشر و حقوق و علوم سیاسی نیز درس خوانده و دیپلوم به دست آورده است.

وی می گوید "درنظر دارم که پس از ختم دروس به کشورم برگشته و برای مردم خود خدمت کنم و بتوانم آنچه را که آموخته ام در راه بهبود کشورم از آن استفاده نمایم."

الهه احرار می گوید که در راستای فعالیت های فرهنگی خود، توانسته است با استفاده از رسانه های اجتماعی که در حال گسترش است، صفحات ویژه را برای معرفی فرهنگ افغانستان ایجاد کند و خودش نیز در محافل و مجالس درمورد فرهنگ افغانستان و سایر مسایل وابسته به فعالیت های کلتوری افغانها سخنرانی نماید.

"صفحات مختلف در فیس بُک ایجاد نموده ام که توجه هزاران نفر را به خود جلب نموده است مانند صفحۀ "حمایت از حقوق انسانی زنان افغان"، "شاعر جوان افغان الهه احرار"، "اتحادیه کتاب های افغان" و "آموزش لسان های افغانستان و ممالک مختلف" که در هر یکی از این صفحات نظر به علاقه مردم هدفم را برای شان میرسانم که منظورم معرفی افغانستان عزیز و مردم غیورش میباشد."

الهه احرار که شعر نیز می سراید و یکی از فعالین جوان در رسانه هاست می گوید که رئیس جمهور کرزی از فعالیت های وی با خبر شده و به وسیله یکی از مشاورین خود پیام فرستاده بود و بورس تحصیلی را نیز به وی پیشنهاد کرد.

او می گوید "نمی دانم که رئیس جمهور چگونه از فعالیت های من اطلاع حاصل کرده است، اما فکر می کنم که مصاحبه های مرا با تلویزیون ملی افغانستان و تلویزیون آشنای صدای امریکا و سایر رسانه دیده که بعدا به فکر تشویق یک دختر جوان افغان نیز افتاده است."

الهه می گوید که در شعر های خود همواره مسایل انسانی و حقوق بشری را مطرح می کند.

XS
SM
MD
LG