لینک های دسترسی

Breaking News

انتخابات پارلمانی در کندهار به تعویق افتاد


حکومت افغانستان و کمیسیون مستقل انتخابات این کشور، پس از رویداد روز پنجشنبه در ولایت کندهار و کشته شدن جنرال عبدالرازق و عبدالمومن حسین‌خیل، برگزاری انتخابات پارلمانی را در کندهار برای یک هفته به تعویق انداخته اند.

هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته است که بر بنیاد پیشنهاد باشندگان ولایت کندهار و پیشنهاد کمیسیون انتخابات، برگزاری انتخابات ولسی جرگه در این ولایت به تعویق افتاده و تاریخ برگزاری انتخابات در ولایت کندهار از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام خواهد شد.

آقای چخانسوری در توییترش نوشته است "در نشست فوق العاده جلسه شورای امنیت ملی فیصله شد تا انتخابات ولسی جرگه کندهار با یک هفته تأخیر برگزار شود".

سید حفیظ الله هاشمی، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که انتخابات پارلمانی در ولایت کندهار، روز شنبه هفته آینده (۵ عقرب) برگزار خواهد شد.

آقای هاشمی افزود که به دلیل رویداد روز گذشته در کندهار، آنان از شورای امنیت ملی خواستند تا برگزاری انتخابات پارلمانی را در ولایت کندهار به تعویق بیاندازند.

آقای هاشمی گفت "بخاطر این‌که روحأ مردم آماده شوند کمیسیون انتخابات مطابق ماده ۱۰۴ (قانون انتخابات) پیشنهاد به شورای امنیت کرد که انتخابات این ولایت را به یک هفته تعطیل کند".

این مقام کمیسیون انتخابات تأکید ورزید که آنان تمام آمادگی‌ها را برای برگزاری انتخابات پارلمانی در ولایت کندهار دارند و فقط به دلیل وضعیت روحی مردم، این پروسه را به تعویق انداخته اند.

در کنار کندهار، در ولایت غزنی و ده ولسوالی افغانستان انتخابات پارلمانی در ۲۸ میزان برگزار نخواهد شد.

فردا شنبه (۲۸میزان) انتخابات پارلمانی در ۳۲ ولایت کشور برگزار خواهد شد.

انتخابات در ولایت کندهار پس از آن به تعویق افتید که روز گذشته، در تیراندازی محافظ والی کندهار در دفتر وی، جنرال عبدالرازق، قومندان امنیه و عبدالمومن حسین‎‌خیل، رئیس امینت کندهار کشته و والی کندهار، دو امریکایی و یک عضو ائتلاف مجروح شدند.

XS
SM
MD
LG