لینک های دسترسی

Breaking News

جریان برق کندز دوباره تامین شد


لین برق کندز که در جنگ قطع شده بود، پس از یک هفته دیروز دوباره وصل شد.
لین برق کندز که در جنگ قطع شده بود، پس از یک هفته دیروز دوباره وصل شد.

در حومۀ شهر کندز، ده روز پیش در نتیجۀ درگیری شدید میان نیروهای امنیتی افغان و مخالفین مسلح، لین برق وارداتی تاجیکستان قطع شد و کندز از ده روز گذشته به این طرف برق نداشت.

نبود برق سبب شد که باشندگان این شهر، با کمبود آب آشامیدنی و سایر مشکلات مواجه شوند.

انجنیر حمیدالله رئیس شرکت برشنای کندز می‌گوید که لین برق وارداتی تاجیکستان در نتیجۀ درگیری‌ها در ساحۀ پل الچین قطع شده بود؛ اما این اداره با وجود شرایط سخت، تلاش کردند که لین برق را دوباره وصل کنند؛ اما دو کارمند این اداره با خطر مواجه شدند که در نتیجه کار وصل لین برق به تعویق افتاد.

نبی‌الله نوید یک مأمور شرکت برشنا که در ساحه کار وصل لین برق را انجام داده است، می‌گوید، آنان برای این که مردم در سهولت به سر ببرند، لین برق را وصل کرده اند.

او گفت شرایط کاری سخت بوده است؛ چون زمانی که لین برق را وصل می‌کردند، حملات هوایی بالای طالبان هم جریان داشته است.

در حال حاضر حدود 22 میگاوات برق از تاجیکستان به کندز وارد می‌شود که از همین برق به ولسوالی امام صاحب و ولایت تخار نیز توزیع شده است.

در جنگ جاری کندز، بخشی از پل الچین تخریب گردید که نیروهای افغان آن را به دوش طالبان می‌اندازد؛ اما طالبان گفته اند که بخشی از این پل در بمباری تخریب گردیده است.

درگیری در کندز

پس از نبرد سخت میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان مسلح در چند روز گذشته در کندز، حالا جنگ کمتر شده است. اکنون درگیری در اطراف پل الچین محدود شده و درگیری در این ساحه نسبت به سایر مناطق کندز شدید است. در حال حاضر تنها ولسوالی قلعۀ ذال کندز تحت تصرف طالبان است.

سید محمود دانش سخنگوی والی کندز می‌گوید، مخالفین مسلح در ساحۀ پل الچین، مواضع مستحکم ساخته اند؛ اما نیروهای هوایی افغان، مواضع طالبان را در این ساحه هدف قرار می‌دهند.

مقامات امنیتی و باشندگان محل ادعا می‌کنند که در جنگ کندز، تلفات سنگینی بر طالبان وارد شده است؛ اما مقامات در مورد تلفات نظامیان افغان، چیزی نمی‌گویند.

پس از سفر جنرال عبدالله حبیبی وزیر دفاع افغانستان در آغاز این هفته به کندز، مقامات نظامی و مسؤولین در مورد تلفات جنگ به رسانه‌های چیزی نمی‌گویند.

ربانی یک باشندۀ ساحۀ میرشیخ کندز به صدای امریکا می‌گوید که در نتیجۀ اصابت راکت بر یک منزل مسکونی در قریۀ آنان، سه عضو یک خانواده جان باختند.

XS
SM
MD
LG