لینک های دسترسی

Breaking News

۱۱ نیروی خیزش مردمی در حملۀ طالبان در سرپل کشته شدند


مقام‌های محلی در ولایت سرپل تأیید کردند که طالبان دیشب بر پوسته‌های نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی سانچارک این ولایت حمله کردند که در نتیجه ۱۱ تن از نیروهای خیزش مردمی کشته و دو تن دیگر را زخمی شدند.

ذبیح الله امانی، سخنگوی والی سرپل به رادیو آشنا صدای گفت که این حمله در مناطق تبر و تغای‌خواجه ولسوالی سانچارک انجام شدته است.

او افزود "متاسفانه یازده نفر از خیزش‌های مردمی شهید شدند و دو نفر دیگر آنها زخمی شده و در جریان درگیری فردی به نام نورالدین که یکی از سرگروپان دشمن است و همچنان یک تک تیرانداز ونشان‌زن ماهر هم است، سه نفر از دشمن هم کشته شده و چهار نفر شان زخمی شد".

هنوز گروه طالبان در این خصوص چیزی نگفته است.

این در حالی است که مقام‌های محلی تائید کرده اند که با توجه به چند سال گذشته گروه طالبان به اسلحۀ پیشرفته دوربین‌دار دست پیدا کرده اند.

ذبیح‌الله امانی سخنگوی والی سرپل به‌رادیو آشنا صدای امریکا گفت که طالبان این گونه اسلحه در حملات شان برضد نیروهای امنیتی افغان استفاده می‌کنند.

حملۀ طالبان در غزنی

مقام‌های محلی در غزنی می‌گویند که شب گذشته در نتیجۀ حملۀ گروهی طالبان بر پوسته‌های پولیس محلی ولسوالی جغتو، چهار سرباز پولیس محلی کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی، به رادیوآشنا - صدای امریکا گفت که حوالی ساعت ۱۱:۳۰ دیشب، در حدود ۲۰۰ جنگجوی طالبان بر پروسته‌های پولیس محلی در دره قیاق حمله کردند که در نتیجه چهار پولیس محلی کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

او افزود که این درگیری با رسیدن نیروهای کمکی حوالی ساعت ۵:۳۰ بامداد عقب زده شد.

همچنان، در یک خبر دیگر، مقام‌های امنیتی غزنی گفته اند که کاروان نیروهای امنیتی در ولسوالی جغتو زمانی که به کمک پولیس محلی به محل می‌رفت، با کمین طالبان برخورد که چهار پولیس در این رویداد کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته اند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG