لینک های دسترسی

Breaking News

ایلن مسک برای خریداری تویتر به ارزش ۴۴ میلیارد دالر توافق کرد


پس از آنکه ایلن مسک، ثروتمندترین فرد جهان برای خریداری تویتر توافق کرد، ارزش سهام تویتر روز دوشنبه شش در صد افزایش یافت
پس از آنکه ایلن مسک، ثروتمندترین فرد جهان برای خریداری تویتر توافق کرد، ارزش سهام تویتر روز دوشنبه شش در صد افزایش یافت

ایلن مسک، ثروتمند‌ترین مرد جهان، روز دوشنبه ۲۵ اپریل‌ (پنجم ثور) توافق کرد تا شبکۀ اجتماعی تویتر را ۴۴ میلیارد دالر خریداری کند و تعهد کرد تا از آزادی بیان،‌ بیشتر از طریق این رسانهٔ اجتماعی حمایت کند.

فروش این غول رسانه اجتماعی که در حال حاضر یک شرکت سهامی است،‌ تویتر را به شرکت خصوصی متعلق به یک فرد، ایلن مسک،‌ مبدل می‌کند.

مسک با نشر اعلامیه‌ای گفته است که " آزادی بیان بستر یک دموکراسی کارآمد است و تویتر میدان شهر دیجیتلی است که در آن موضوعات حیاتی برای آینده بشریت، مورد بحث قرار می گیرد."

او گفته است که می خواهد از طریق افزودن ویژگی‌های جدید، به شمول افزایش اعتماد کاربران، شکست پیام‌های ناخواسته( Spam) و تصدیق هویت همه انسان ها، این شرکت را بهتر بسازد.

پس از توافق خرید این شبکهٔ اجتماعی،‌ سهام تویتر روز دوشنبه ۲۵ اپریل در معاملات روز شش در صد افزایش یافت.

مسک که رییس اجراییهٔ شرکت موتر سازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس اکس (SpaceX) نیز است، گفته است که برای اینکه تویتر توانایی باالقوهٔ خود را برای آزادی بیان درک کند، این شرکت باید خصوصی شود.

این ثروتمندترین فرد جهان که در تویتر بیش از ۸۳ میلیون دنبال کننده دارد، اوایل صبح دوشنبه در تویتی گفت:‌ "امیدوارم که حتا بدترین منتقدین من در تویتر باقی بمانند،‌ زیرا معنی آزادی بیان همین است."

منتقدین که مخالف تصاحب تویتر توسط مسک استند، با ابراز نگرانی گفته اند این میلیاردر اجازه خواهد یافت تا "اطلاعات نادرست و سخنان نفرت‌انگیز" به آسانی از طریق این غول رسانهٔ اجتماعی نشر شود.

جین ساکی، سخنگوی قصر سفید، از تبصره در مورد این توافق خودداری کرد، اما گفت که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، از دیر زمانی به این سو در مورد قدرت رسانه‌های اجتماعی نگران بوده است.

سخنگوی قصر سفید همچنین افزود که کانگرس ایالات متحده می تواند اصلاحاتی را برای بهبود رسانه‌های اجتماعی به وجود بیاورد.

پاراگ اگراوال، رییس اجراییهٔ تویتر، در تویتی گفته است که "تویتر هدف و ارتباطی دارد که بر همهٔ جهان تاثیر گذار است."

پس از آنکه مسک در اوایل ماه جاری میلادی تمایل‌اش را برای خریداری تویتر بیان کرد، این اقدام با پاسخ منفی این شرکت سهامی مواجه شد. اما پس از آنکه مسک از بستهٔ مالی برای خرید این رسانهٔ اجتماعی پرده برداشت،‌ سهامداران از هیات مدیره تویتر خواستند در این باره تجدید نظر کند.

بر اساس گزارش مجلهٔ فوربس ( Forbes Magazine) سرمایه مسک تقریباََ به ۲۷۹ میلیارد دالر می رسد.

XS
SM
MD
LG