لینک های دسترسی

Breaking News

نخستین صعود انگلستان به دور نهایی جام ملت‌های اروپا


هری کین، کپتان تیم ملی انگلستان دومین گول تیمش را با ضربه پنالتی به ثمر رساند.
هری کین، کپتان تیم ملی انگلستان دومین گول تیمش را با ضربه پنالتی به ثمر رساند.

جام فوتبال ملت‌های اروپا، روز چهارشنبه (هفتم جولای) پس از یک رقابت نفس‌گیر، جنگنده، سرعتی و حمله یی میان انگلستان و دنمارک، وارد دور نهایی خود شد.

تیم ملی فوتبال انگلستان، پس از آنکه ضربۀ دوم پنالتی هری کین، کپتان و مهاجم تیم ملی انگلستان، در آخرین دقایق نیمۀ نخست وقت اضافه، وارد دروازۀ دنمارک شد؛ با نتیجۀ (۲-۱) دنمارک را شکست داده و برای نخستین بار در تاریخ فوتبال این کشور راهی دور نهایی جام ملت‌های اروپا شد.

این رقابت از هر لحاظ تماشایی بود؛ چه از نگاه حفظ آرایش دفاعی و همزمان با آن استفاده از ضد حملات غافلگیر کنندۀ دنمارکی‌ها؛ یا از لحاظ ساختار حمله‌ای و استفاده از ضربات آزاد از سوی مهاجمان تیم انگلستان بر دروازۀ تیم دنمارک.

نخستین گول این بازی، در دقیقۀ ۳۰ نیمۀ نخست، با یک ضربۀ آزاد ایستگاهی زیبا و دیدنی مهاجم ۲۱ سالۀ دنمارک، از فاصلۀ بیش از ۲۵ متر وارد دروازۀ تیم انگلستان شد.

گولی که برای یک لحظه آرامش را از بازیکنان و حدود ۶۰ هزار هوادار تیم انگلستان ربود؛ هوادارانی که پس از رفع قیودات ناشی از کروناویروس با جماعت قابل ملاحظه در میدان فوتبال ویمبلی شهر لندن حضور به هم رسانده بودند.

اما دیری نگذشت که کپتان تیم دنمارک، توپ ضربه زده شده از سمت راست گول را خود وارد دروازۀ تیمش کرد و نتیجه را (۱-۱) ساخت.

باآنکه هر دو تیم در (۱۲۰) دقیقۀ بازی یک لحظه هم از دوس، سرعت، ضد حمله و دفاع باز نه ایستادند، پنج دقیقۀ اخیر وقت اصلی نیمۀ دوم بازی، شاهد تهاجمی‌ترین، نفس‌گیرترین و تکاندهنده‌ترین حملات مهاجمین انگلستان بر دروازۀ تیم دنمارک بود.

در این رقابت آنچه را نباید نادیده گرفت، کار کردگی چشمگیر شمایکل، دروازه بان تیم دنمارک است که نه تنها در داخل میدان توپ یک به یک رحیم استرلینگ، مهاجم انگلیسی را مهار کرد؛ بلکه ضربۀ نخست پنالتی هری کین، را نیز نگذاشت وارد گول شود؛ اما بخت با انگلستان همراه بود و کین توانست ضربۀ دوم پنالتی را گول کند.

رقابت نهایی این جام میان تیم های ایتالیا و انگلستان، روز یکشنبه (۱۱ جولای) در شهر لندن برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG