لینک های دسترسی

Breaking News

انگلستان در پی اسپانیا روانۀ خانه شد


انگلستان در دومین رقابت نیز نتوانست از پیروز از میدان بیرون شود
انگلستان در دومین رقابت نیز نتوانست از پیروز از میدان بیرون شود
انگلستان پس از اسپانيا، دومين نام بزرگ فوتبال، از رقابت هاى جام جهانى حذف می شود.

هر چند از لحاظ تخنیکی تا هنوز فرصت ادامۀ حضور برای انگلستان در جام جهانی وجود دارد اما آن فرصت بسیار اندک است.

انگلیس ها برای حضور در جام باید برای پیروزی گروهی تیم ایتالیا دست به دعا باشند.

ایتالیایی ها باید در دو رقابت باقیمانده با کوستاریکا و یوروگوای پیروز شوند و انگلستان نیز باید و باید رقابت سومی و آخری گروهی اش با کوستاریکا را ببرد تا احتمال صعود انگلستان به دور حذفی یکبار دیگر به چشم بخورد.

اما درصورتیکه ایتالیا یکی از رقابت های باقیمانده اش را مساوی کند و یا یوروگوای و ایتالیا به یک پیروزی دیگر نایل آیند، انگلستان روانۀ خانه خواهد شد که این احتمال بسیار زیاد وجود دارد.

تا کنون تیم های جدیدی عرض اندام کرده و خلاف انتظار، کارکردگی های خوبی از خود به نمایش گذاشته اند.

یوروگوای، به ویژه سوارِز، مهاجم خطرناک آن تیم - با دفاع مستحکم، مانع حملات تیم انگلستان شد. گول زیبای یوروگوای در نیمۀ نخست خواب انگلیس را از سر دور کرد و در نیمۀ دوم رونی، مهاجم انگلستان توانست دروازۀ یوروگوای را باز کند.

اما دیری نگذشت که سوارِز، یکبار دیگر بااستفاده از خطای مدافع انگلستان به توپ رسید و دروازۀ حریف را برای دومین بار باز کرد.

این مطلب، نوید دهندۀ این حقیقت است که دیگر نباید بالای نام های بزرگ در فوتبال حساب شود بلکه منتظر بهترین رقابت در سطح جهان بود.

در رقابت های روز پنجشنبۀ جام جهانی برازیل، برعلاوۀ برازیل و یوروگوای، تیم های ساحل عاج – کولمبیا و جاپان – یونان به مصاف هم رفتند.

کولمبیا با شکست ۲-۱ ساحل عاج، جایگاه خود را در دور یک بر شانزده مشخص ساخت. حالانکه جاپان و یونان به تساوی بدون گول رسیدند.

جاپانی ها ۶۸ درصد کنترول توپ را در دست داشتند، تلاش های فراوانی هم کردند اما خط دفاع یونان بسا مستحکمتر از آن بود که مهاجمین جاپان بتوانند از سد آن بگذرند.

زمانی، زیکو برازیلی، مربی تیم فوتبال جاپان بود. او گفته بود که جاپانی ها به ضربه زدن توپ عادت ندارند.

این گفتۀ زیکو در رقابت روز پنجشنبۀ جاپان با یونان به وضاحت مشاهده شد. ضربات جاپانی ها از فاصله های دور صورت گرفت که مشکل بود، دروازۀ یونان را باز کند.

فرانسه - سویس

در رقابت های روز جمعه که ساعت ۷:۳۰ شب به وقت افغانستان آغاز می گردد تیم های فرانسه – سویس؛ ایتالیا – کوستاریکا و هاندوراس – ایکوادور به مصاف هم می روند.

پیروزی تیم های فرانسه – که در رقابت نخست خود با سه گول زیبا در برابر هاندوراس پیروز شد – و یا هم سویس برای یقینی ساختن جایگاه آنان در دور یک بر شانزده حتمی می باشد.

این پیروزی به نحوی به سود تیم های هاندوراس و ایکوادور نیز تمام خواهد شد و آنان را قادر خواهد ساخت تا در صورت پیروزی ۵۰ درصد احتمال صعود به دور بعدی را در دست داشته باشند.

اما نتیجۀ تساوی میان فرانسه – سویس، که کمتر احتمال می رود، راه صعود دو تیم بعدی گروه E را به دور حذفی، کاهش می دهد.

از سوی دیگر، ایرانی ها، روز پنجشنبه با شرکت در برنامۀ تمرینی، برای رقابت رویایی و سهمگین گروهی شان با ارژنتاین آمادگی گرفتند.

مربی تیم فوتبال ایران از آمادگی اعضای تیمش ابراز خوشبینی کرده است اما علی رضا، دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران گفته است که تیمش تا کنون "هیچ برنامۀ برای مهار مهاجمین ارژنتاینی طرح ریزی نکرده است."

رقابت ایران با نایجریا، به باور کارشناسان، یکی از دلگیر کننده ترین رقابت جام جهانی تا کنون بوده است. هر دو با نمایش ضعیفترین توانمندی تخنیکی و تکتیکی، نتوانستند حتا کمترین ضربات را به سوی دروازۀ تیم حریف نشانه گیرند
XS
SM
MD
LG