لینک های دسترسی

Breaking News

اردوغان در مراسم تحلیف:‌ برای همهٔ مردم کشورم 'بی طرفانه' خدمت می‌کنم


رجب طیب اردوغان روز شنبه سوم جون برای سومین بار به حیث رییس جمهور ترکیه مراسم تحلیف را به جا آورد
رجب طیب اردوغان روز شنبه سوم جون برای سومین بار به حیث رییس جمهور ترکیه مراسم تحلیف را به جا آورد

رجب طیب اردوغان که روز شنبه سوم جون (۱۳ جوزا) برای سومین بار مراسم تحلیف را منحیث رییس جمهور ترکیه به جا آورد، گفت که ''بی طرفانه'' برای همه مردم کشورش خدمت خواهد کرد.

اردوغان به تاریخ ۲۸ می در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کشورش با کسب ۵۲.۱۸ درصد آرا برندهٔ شد. در مراسم تحلیف روز شنبه که در انقره، پایتخت ترکیه، برگزار شد، رهبران ده‌ها کشور اشتراک کردند.

اردوغان در مراسم تحلیف‌اش گفت:‌"من به عنوان رییس جمهور، در برابر ملت بزرگ ترکیه به عزت و شرافت خود قسم یاد می‌کنم ... که با تمام قدرت خود برای محافظت از موجودیت و استقلال کشور تلاش کنم ... و وظیفه خود را بی طرفانه انجام دهم."

اردوغان در جریان مراسم تحلیف همچنین تعهد کرد که از حاکمیت قانون و اصول جمهوری سیکولار که ۱۰۰ سال پیش توسط مصطفی کمال آتاتررک اساس گذاری شد، عدول نخواهد کرد.

اردوغان در دور اول انتخابات ۱۴ می ۴۹.۵ درصد آرای مردم را به دست آورد، اما نتوانست اکثریت ۵۰ درصدی را بگیرد. اما ایتلاف تحت رهبری حزب "عدالت و توسعه" اردوغان موفق شد اکثریت کرسی‌های پارلمان را به دست آورد.

کمال قیلیچداراوغلو رقیب اردوغان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه بود که ۴۷.۸۲ درصد آرا را کسب کرد.قیلیچداراوغلو در واکنش به اعلام پیروزی اردوغان گفت که دور دوم انتخابات کشورش ''غیرمنصفانه'' بود.

قبل از برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان به دلیل بحران اقتصادی کشورش و مدیریت بحران ناشی از زلزله‌ای شدید که منجر به مرگ بیش از ۵۰ هزار نفر در آن کشور شد، زیر فشار مخالفان سیاسی خود قرار داشت.

اردوغان که با سابقه‌ترین رهبر ترکیه است در دور سوم ریاست جمهوری خود با مشکلات فوری از جمله بحران اقتصادی و تنش با غرب مواجه است.

XS
SM
MD
LG