لینک های دسترسی

Breaking News

آلمان از شهروندان خود خواست ایران را ترک کنند


آلمان روز جمعه ۱۲ اپریل (۲۴ حمل) از شهروندان خود خواست که ایران را ترک کنند و اعلام کرد که خطر افزایش ناگهانی تنش‌های موجود بین ایران و اسرایل وجود دارد و ممکن است آلمانی‌ها در برابر "خطر دستگیری خودسرانه" در این کشور قرار بگیرند.

وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای به شهروندانش هشدار داد: "در تنش‌های کنونی، به‌ویژه بین اسراییل و ایران، خطر افزایش ناگهانی سطح تنش وجود دارد"، خطری که ممکن است مسیرهای هوایی، زمینی و دریایی را نیز تحت تاثیر، قرار دهد.

وزارت خارجه آلمان تاکید کرد: "شهروندان آلمان در برابر خطر جدی دستگیری و بازجویی خودسرانه و محکوم‌شدن به حبس‌های دراز‌مدت هستند و همچنین شهروندان دوملیتی ایرانی- آلمانی نیز به طور ویژه، در خطر هستند."

کشورهایی از جمله هند، فرانسه و روسیه نیز به شهروندان خود نسبت به سفر به این منطقه هشدار داده‌اند .

جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده روز جمعه ۱۲ اپریل (۲۴ حمل) گفت که انتظار دارد ایران در کوتاه‌مدت به تلافی حمله بر قونسلگری این کشور در سوریه به اسراییل حمله کند، اما به دولت ایران هشدار داد که حمله نکند.

بایدن در پاسخ به این سوال که پیام او به ایران در مورد حمله به اسراییل چیست، گفت: "این کار را نکنید، ایالات متحده متعهد به دفاع از اسراییل است و شما موفقیتی به دست نخواهید آورد."

اما راز زیمت، پژوهشگر ارشد موسسه مطالعات امنیت ملی اسراییل، گفت: "برای ایران بسیار دشوار خواهد بود که تلافی نکند."

او افزود: "من هنوز بر این باورم که ایران نمی‌خواهد وارد یک رویارویی نظامی تمام عیار و مستقیم علیه اسراییل یا ایالات متحده شود. اما باید کاری انجام دهد."

اسراییل مسوولیت حمله هوایی اول اپریل بر قونسلگری ایران در سوریه را که باعث کشته شدن هفت عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به شمول محمد رضا زاهدی و محمدهادی حاجی رحیمی، از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران شد، بر عهده نگرفته است.

اما آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، اسراییل را متهم کرده و گفته است که اسراییل برای عملیاتی که به گفته او معادل حمله به خاک ایران است، "باید مجازات شود و خواهد شد."

گروه

XS
SM
MD
LG