لینک های دسترسی

Breaking News

کشورهای جهان خواهان خروج مصوون شهروندان خارجی از کابل شدند


با بدتر شدن اوضاع امنیتی در افغانستان نزدیک به ۶۰ کشور و سازمان های بین المللی به شمول ایالات متحده و کشور های عضو اتحادیه اروپا از همه جناح ها در افغانستان خواسته اند تا روند خروج کامل شهروندان خارجی و متحدین افغان را احترام بگذارند و شرایط خروج مصوون آنان را فراهم کنند.

در این اعلامیه مشترک که وزارت خارجۀ ایالات متحده آن را به نشر سپرده است، این کشور ها و سازمان های بین المللی بدون ذکر نام گروه طالبان گفته اند: "کسانیکه در سراسر افغانستان درمنصب قدرت اند، به حفظ جان انسان ها، ملکیت ها و اعاده فوری امنیت و نظم عامه مسوول و حسابده اند".

در این اعلامیه آمده است که شهروندان خارجی مستقر در افغانستان و شهروندان افغان که مایل اند آن کشور را ترک کنند، باید اجازه داشته باشند تا از طریق زمین و هوا افغانستان را ترک کنند و تاکید کرده اند که بنادر باز نگهداشته شوند.

در این اعلامیه آمده است که مردم افغانستان سزاوار زندگی امن، مصوون و با کرامت اند و جامعه بین المللی آماده است تا آنان را کمک کند.

نقل مکان سفارت فرانسه در کابل

مقام های فرانسوی گفته اند که با بدتر شدن وضعیت امنیتی در افغانستان، آن کشور تصمیم گرفته است تا سفارت فرانسه مقیم کابل را به میدان هوایی بین المللی کابل انتقال بدهد.

ژان ایو لودریان ، وزیر خارجه فرانسه، با نشر اعلامیه ای گفته است که سفارت آن کشور برای خروج شهروندان فرانسوی در میدان هوایی کابل فعالیت خود را ادامه می دهد.

در این اعلامیه آمده است که به کمک متحدین خود با شهروندان فرانسوی در افغانستان تماس بر قرار می کند تا روند خروج آنان از افغانستان به صورت مصوون صورت بگیرد.

در این اعلامیه همچنین آمده است که فرانسه آنعده افرادی را که با این کشور در افغانستان کار و کمک کرده اند، فراموش نمی کند.

XS
SM
MD
LG