لینک های دسترسی

Breaking News

اتحادیه اروپا میخواهد، پناهجویان غیر قانونی به ترکیه برگردد


انقره خواهان سفر بدون ویزه شهروندان ترکی به اروپا، کمک های مالی بیشتر و مذاکرات الحاق سریع آنکشور با اتحادیه اروپا شده است.
انقره خواهان سفر بدون ویزه شهروندان ترکی به اروپا، کمک های مالی بیشتر و مذاکرات الحاق سریع آنکشور با اتحادیه اروپا شده است.

اتحادیه اروپایی از کشورهای عضوان اتحادیه خواسته است تا شش هزار پناهجو را در یک ماه از یونان و ایتالیا بپزیرند. این در حالیست که وزرای داخله اتحادیه اروپایی در بروکسل دیدار کردند تا پیرامون پیش نویس یک توافق با ترکیه صحبت کنند.

دیمیتریس افرمپولس، کمشنر اتحادیه اروپایی در امور پناهجویان می گوید که کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمع کثیر ۱۶۰ هزار پناهجو در ایتالیا و یونان که روی اسکان مجدد آنان توافق صورت گرفته است، کمتر از ۹۰۰ تن آنان را تحت پوشش قرار داده اند.

این مقام اتحادیه اروپایی همچنان افزود حتی برخی ار کشور ها برای یک نفر هم اسکان مجدد فرآهم نکرده است اما تلاش ها برای ایجاد تغیر در این عرصه جریان دارد.

ترکیه خواهان کمک های بیشتر برای رسیدگی به پناهجویان شد.
ترکیه خواهان کمک های بیشتر برای رسیدگی به پناهجویان شد.

این مقام اتحادیه اروپا می گوید " نتایج اولیه مثبت است. هدف ما را همین چیز تشکیل می دهد وباور داریم که درنهایت ما این هدف را به دست می آوریم. بگذارید واضح سازم که اگر برنامه اسکان مجدد پناهجویان کار نکند، در آن صورت تمام سیستم از بین خواهد رفت."

کمیشنر اتحادیه اروپا در حالی در بروکسل صحبت می کرد که وزرای داخله اتحادیه اروپایی درمورد جزئیات پیش نویس قرارداد با ترکیه برای مقابله با بحران رو به رشد پناهجویان سردرگم اند.

امیدواری ها و نگرانی ها

اتحادیه اروپایی و رهبران ترکیه امیدوارند که قراردادی را هفته آینده نهایی سازند که نظر به آن پناهجویان غیرقانونی بتوانند به ترکیه برگردند و همچنان این اتحادیه توافق می کند تا در مقابل اسکان مجدد هر پناهجوی سوری که از ترکیه به کشورهای اروپایی می رسد، یک پناهجوی سوری دیگر باید پذیرفته شود.

در همین حال، انقره خواهان سفر بدون ویزه شهروندان ترکی به اروپا، کمک های مالی بیشتر برای رسیدگی به پناهجویان ومذاکرات الحاق سریع با اتحادیه اروپا شده است.

پیش نویس این توافقنامه، نگرانی های را در مورد "اخراج جمعی غیر قانونی پناهجویان از یونان به ترکیه " برای تعدادی به بار آورده است که درآن زید رعد الحسین، رئیس حقوق بشر ملل متحد نیزشامل می باشد.

اما دیمیتریس افرمپولس کمشنر اتحادیه اروپا در مورد نگرانی های مسائل حقوق بشرگفت اتحادیه اروپا باید ترکیه را به عنوان یک "کشور امن" برای بازگشت مهاجران واجد شرایط بداند. او می گوید:"عملکردی را که در حال حاضر با ترکیه روی دست داریم، مطابق با قوانین اتحادیه اروپایی وقانون بین المللی می باشد."

کمپ موقت پناهجویان در مرز هنگری
کمپ موقت پناهجویان در مرز هنگری

برخی از وزرای اتحادیه اروپا که در مذاکرات بروکسل اشتراک دارند، از معامله با ترکیه هشدار می دهند. یوهانا میکل لیت نر، وزیر داخلۀ اتریش ضمن سوالات در مورد ارزش های اتحادیه اروپا در اجلاس وزرای داخله این اتحادیه، اشاره کرد که پیشنهاد ترکیه برای ویزه آزاد شهروندان اش به اروپا، فقط چند روز پس از آن شنیده می شود که انقره یک روزنامه مخالف حکومت را مسدود کرد.

اظهارات وزیر داخلۀ اتریش در این مورد پس از آن بیان شد که سلوانیا، مقدونیه، سربیا و کروشیا سرحدات شان را بر روی پناهجویان مسدود کردند، به استثنای آنعده از پناهجویانی که درخواست پناهندگی در آن کشور ها دارند.

اجلاس وزرای داخله اتحادیه اروپا در حالی صورت می گیرد که هجوم پناهجویان بر یک لاری مواد امدادی در ادومینی در نزدیک سرحد یونان با مقدونیه روز جمعه دیده شد. این پناهجویان برای اخذ مواد خوراکی چون شیر، روغن حتی با هم درگیر شدند

گزراش صدای امریکا

ترجمه: رویا زمانی

.

XS
SM
MD
LG