لینک های دسترسی

Breaking News

نظرپرسی: در ده کشور اروپایی بیشتر مردم مخالف ورورد مسلمانان اند


اعتراضات حزب ضد مهاجرت وطن دوستان اروپایی در مخالف با مهاجرت مسلمانان
اعتراضات حزب ضد مهاجرت وطن دوستان اروپایی در مخالف با مهاجرت مسلمانان

یک نظرسنجی که از جانب انستیتوت چتم هاوس در آلمان صورت گرفته است نشان می دهد که تقریباً 55 درصد مردم در 10 کشور اروپایی خواهان ختم مهاجرت مسلمانان به آن کشور ها می باشند.

بلال النصیر یکی از شهروندان سوریه در کنار 1.1 میلیون پناهجویی قرار دارد که در 2015 وقتی منزلش در دمشق بمباران شد، به آلمان فرار کرد. هنوز هم در سرش گلوله وجود دارد.

بلال النصیر گفت که او در شفاخانه نزد داکتر رفت و باید سرش عملیات شود. او گفت وقتی عملیاتش سپری شد به مکتب خواهد رفت و آلمانی خواهد آموخت.

در زمانیکه او منتظر تاریخ عملیاتش است، یک گروه رضاکار به خاطر یافتن کار به بلال کمک می کند.

رونی فرنزیل از گروه معاونت پناهجویان می گوید حکومت برنامه های را برای این افراد روی دست گرفته است.

او می گوید حکومت فدرال و ایالت ها برنامه هایی را آغاز کرده اند تا آلمان بتواند از پناهجویان استفادۀ مثمر و مفیدی کند. این برنامه ها نیازمندی های اولیه از قبیل کورسهای لسان، سرپناه و مواد غذایی را به پناه جویان فراهم میکند. اکنون آنان نیاز دارند تا با اجتماع تعامل کرده و مدغم گردند.

شهر درسدن آلمان ظاهراً از همچو اقدامات و تعاملات استقبال نمی کند. درسدن مهد ایجاد جنبش اروپایی های وطندوست علیه اسلامی شدن غرب می باشد. حامیان این جنبش هر دوشنبه در امتداد شهر به راهپیمایی می پردازند. سخنران مهمان راهپیمایی در این هفته رینیت سندفوس از گروه ناظر خبرنگاران است که ادعا می کند رسانه های آلمان مشکلات ناشی از مهاجرت را پنهان می کنند.

او می گوید فرهنگ اسلامی را به خاطری در علامت نقل قول مستقیم بیان می کند که برای او یک فرهنگ نیست و در کل از فرهنگ آلمان متفاوت بوده و در اینجا تطابق نمی کند.

بسیاری از آلمانی ها با این گفته و نظریه توافق دارند. در نظرسنجی چاتم هاوس 53 درصد گفته اند که می خواهند مهاجرت از کشور های اسلامی توقف یابد.

وقتی این جنبش بیش از دوسال پیش زاده شد، بانیان آن امیدوار بودند که این بتواند در سرتاسر آلمان گسترش یافته و نفوذ کند و حتی فراتر از آن به شرق اروپا سرایت کند. اما در تاحال همچو اتفاقی نیافتاده است.

وارنر پاتزلت، پروفیسور پوهنتون درسدن می گوید دلیل خوبی برای این رویکرد وجود دارد.

وارنرافزود "اگر بخواهیم واضح صحبت کنیم باید بگویم که جنبش اروپایی های وطندوست علیه اسلامی شدن غرب بسا موفق تر از پیش است تنها با یک برچسب و راهکار متفاوت. به خاطریکه حزب بدیل آلمان در چتر جنبش اروپایی های وطندوست علیه اسلامی شدن غرب، به عنوان یک حزب سیاسی عمل می کند."

حزب بدیل آلمان یا ای اف دی، ممکن به عنوان سومین بزرگترین حزب آن کشور در انتخابات ماه سپتمبر عرض اندام کند. این حزب یکی از چند جناح شدیداً راست گرا در اروپا است که نگرانی های زیادی را در مورد مهاجرت ابراز می دارد.

وانر پاتزیلت، رئیس پوهنتون درسدن آلمان می گوید که آنها قادر به جلوگیری مهاجرت نخواهیم شد.

پاتزیلت می گوید "قادر نخواهیم شد مانع مهاجرت شویم. قادر نخواهیم بود اطمینان حاصل کنیم که یک نوع سیستم تقسیم شفاف مهاجرین در تمام کشور های اروپایی وجود دارد. لذا واقعاً این در روند پیوستن به اروپا به مثابۀ یک مشکل پنداشته می شود."

برعلاوه تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که حزب بدیل آلمان حامیان خود را از دست می دهد. کارشناسان به این باور اند که عدم قاطعیت موجود در جهان با احتمال زیاد رای دهندگان آلمانی را بیشتر از تمرکز روی مهاجرت، به فکر کردن روی ثبات اقتصادی وا خواهد داشت و آزمون آلمان در آینده این خواهد بود تا مهاجران را بخشی از آیندۀ اقتصاد خود قرار دهند.

XS
SM
MD
LG