لینک های دسترسی

Breaking News

اتریش درخواست پناهندگی افغان همجنسگرا را رد کرد


درخواست پناهندگی یک جوان هژده سالهء افغان که ادعا می کند به سبب همجنسگرا بودنش نمی تواند در افغانستان زنده گی کند، از سوی مقام های اتریشی رده شده است.

رسانه های اتریشی به نقل از مقامات آن کشور گزارش داده است که درخواست پناهندگی آن افغان به خاطری رد شده که "لباس" و "حرکات" وی به همجنسگرایان شبیه نیست.

براساس این گزارش ها، مقام های ادارهء امور مهاجرت اتریش هیچ دلیلی برای ترس از آزار و شکنجه به وی به خاطر گرایش های جنسی این جوان هژده ساله نیافته است.

یکی از این مقام ها در رد ادعای آن افغان پناهجو نگاشته است "شیوۀ رفتار، کردار و لباس پوشیدن تو اصلاً کوچکترین نشانه ای از همجنسگرا بودن ندارد."

این مقام اتریشی همچنان در بررسی خود با توجه به درگیری که این جوان پناهجو با هم اتاقی هایش در مرکز تجمع پناهجویان داشته، نگاشته است "انتظار برده نمی شود یک همجنسگرا توانمندی تهاجمی" داشته باشد.

پناهجوی افغان گفته است که او در سن ۱۲ سالگی پی برد که همجنسگرا است، اما این مقام اتریشی گفته است که در یک جامعهء محافظه کار چون افغانستان بعید است که یک طفل دوازده ساله هویت جنسی اشرا را تثبیت کرده بتواند.

افغان ها پس از سوری ها، دومین بزرگترین جمعیت پناهجویان جهان را تشکیل می دهند. بیشتر افغان ها به سبب جنگ و خشونت های هدفمند، مجبور به ترک کشور شان می شوند.

XS
SM
MD
LG