لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر دفاع آلمان: اروپا باید توان نظامی خود را در مقابل تهدیدات جدید تقویت کند


وزیر دفاع آلمان می‌گوید که تمرکز ایالات متحده ممکن در دههٔ آینده به سمت منطقهٔ هند-اقیانوس آرام معطوف شود و به گفتۀ وی اروپا باید در مقابل تهدیدات نظامی جدید توانایی‌های امنیتی و دفاعی خود را افزایش دهد.

بوریس پیستوریوس روز شنبه ۱۶ دسمبر (۲۵ قوس) در مصاحبه با روزنامهٔ آلمانی "ولت ام زونتگ" گفت که روسیه تولید تسلیحات خود را به میزان چشمگیری افزایش داده است تا روند تهاجمی‌اش را به اوکراین حفظ کند و افزود که روسیه در همین حال، کشورهای حوزه بالتیک، جورجیا و مولداوی را نیز تهدید می‌کند.

پیستوریوس گفت: "ما اروپایی‌ها باید برای تضمین امنیت در قاره‌ خودمان مشارکت بیشتری داشته باشیم". اما افزود که اروپا برای دست‌یابی به این هدف، از نظر نیروهای مسلح و توان صنعتی و اجتماعی، به حدود پنج تا هشت سال زمان نیاز دارد.

وزیر دفاع آلمان با اشاره به این‌که می‌خواهد در سال آینده به پولند سفر کند، گفت: "ما باید بتوانیم بر اساس طرح‌های دفاعی ناتو، راه چگونگی استقرار مواضع‌مان در جناح شرقی را پیدا کنیم."

در همین حال ینس استولتنبرگ، منشی عمومی ناتو، روز پنجشنبه، در دیدار با صدراعظم سلواکیا هشدار داد که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه، پس از اوکراین به کشور دیگری حمله خواهد کرد.

او گفت: "اگر پوتین در اوکراین پیروز شود، خطر واقعی وجود دارد که تجاوز او به اوکراین ختم نشود."

براساس گزارش رویترز، وزیر دفاع آلمان همچنین گفت که فعلاً پیش‌بینی نمی‌کند که اردوی آلمان ماموریت‌هایی به بزرگی ماموریت‌هایی را تکرار کند که در افغانستان و مالی انجام داد.

او اضافه کرد: "اما ماموریت‌های کوچک، به ویژه در زمینه مشاوره نظامی یا همکاری حتا با کشورهایی که لزوماً ارزش‌های مشترک نداریم، ضروری خواهد بود."

به گفته پیستوریوس، در غیر این صورت "آنها را به سادگی به روس‌ها و چینی‌ها خواهیم سپرد که بسیار خطرناک تر خواهد بود."

نیروهای آلمانی برای نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم در افغانستان جنگیدند.

پیش از این نیز دولت آلمان متعهد شده بود که نیروهای نظامی‌اش را به عنوان بخشی از یک تغییر سیاست مهم برای افزایش هزینه‌ها و مدرن‌سازی نیروهایش پس از تهاجم روسیه به اوکراین، به "ستون فقرات" دفاع اروپا تبدیل کند.

گروه

XS
SM
MD
LG