لینک های دسترسی

Breaking News

خاکسپاری جسد مظنون حملۀ پاریس در یک گور بی نشان


شریف کواشی (سمت راست) امروز به خاک سپرده شد
شریف کواشی (سمت راست) امروز به خاک سپرده شد

نعش شریف کواشی، یکی از دو برادری که دوازده نفر را در جریان یک حمله در دفتر مجله شارلی ایبدو به قتل رساندند، در جریان تدابیر شدید امنیتی در خارج از پاریس دفن گردید.

دفتر شاروال محلی می گوید جسد شریف کواشی شب شنبه طی مراسمی در گینی ویلرز، جایی که وی میزیست، به خاک سپرده شد. اقارب شریف در این مراسم اشتراک نکردند، و قبر وی، به دلیل این که به یک زیارتگاه تندروان اسلامی مبدل نگردد، نشانی نگردید.

از جانب دیگر رئیس جمهور نایجر می گوید در جریان مظاهرات خشونت آمیز دو روزه در اعتراض به نشر کارتون منسوب به پیامبر اسلام از سوی مجله شارلی ایبدو، ده تن جان باخته است.

مظاهرات مرگبار در این مستعمره سابق فرانسه، شامل حمله بر مرکز فرهنگی فرانسه در آن کشور می باشد.

یک اقدام نادر در بلجیم

سربازان اردوی بلجیم به منظور حفظ امنیت در ساحه های یهود نشین و اهداف احتمالی دیگر دهشت افگنان، به جاده ها سرازیر شدند. حضور نظامیان اردو در بلجیم، طی چند دهۀ اخیر سابقه نداشت.

ستیف وندیپوت وزیر دفاع بلجیم گفت تعداد بیشتر سربازان موظف خواهند گردید. او افزود: "یکصد و پنجاه نفر امروز در ساحه گماشته شدند و این رقم به سه صد تن افزایش خواهد یافت. امروز ما در انتورپ و بروکسیل نیرو گماشته ایم."

این اقدام امنیتی در بروکسل و انتویرپ به تعقیب هجوم روز پنجشنبه پولیس صورت گرفت که در آن دو فردی کشته شد که مقامات بلجیم باور دارند آنها پلان حملات دهشت افگنی بر پولیس را طرح می کردند.

در عین زمان فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه از حمایت و همکاری جامعه بین المللی اظهار امتنان کرد و گفت: "ما یک کشور واحد استیم، مردم واحد، یک فرانسه واحد. فرانسه بدون امتیاز و تمیز مذهب، عقاید، و حساسیت ها."

بر اساس یک گزارش دیگر، یونان در ادامه مبارزه با دهشت افگنی، چهار مظنون را دستگیر کرده است. در این افراد، مردی نیز شامل است که گمان می رود سردستۀ یک گروه جهادی بلجیم باشد.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG