لینک های دسترسی

Breaking News

برنامهٔ جهانی غذا: هر ماه به شش میلیون افغان غذا و پول نقد کمک می‌کنیم


برنامه‌ٔ جهانی غذا (WFP) می‌گوید که از آغاز سال ۲۰۲۴ به اینسو، هر ماه به شش میلیون نفر در افغانستان کمک‌های غذایی و نقدی فراهم کرده است.

برنامهٔ جهانی غذا روز یکشنبه ۲۸ اپریل (نهم ثور) با نشر پیامی در ایکس گفته است که این کمک‌ها در نتیجه حمایت‌ مالی امریکا، کانادا و فنلند به نیازمندان افغانستان فراهم شده است.

این اداره ملل متحد هفته گذشته گفت که هر ماه ۳۰۰ لاری مواد غذایی را برای ۵۰۰هزار نفر از افراد آسیب‌پذیر در افغانستان فراهم می‌کند.

برنامهٔ جهانی غذای سازمان ملل متحد به تاریخ ۲۲ اپریل (سوم ثور) با نشر گزارشی از وضعیت افغانستان گفت که از هر سه افغان، یکی آن (۳۶ درصد نفوس افغانستان) در سه ماه اول سال روان میلادی با عدم امنیت غذایی حاد روبرو بوده است.

همچنان این اداره ملل متحد گفته است که با کمبود بودجه ۵۹۰ میلیون دالری برای ادامه عملیات در شش ماه (اپریل تا سپتمبر) مواجه است. این بودجه شامل ۱۱۱ میلیون دالر هزینه‌ٔ مورد نیاز امدادرسانی در زمستان ۲۰۲۵/۲۰۲۴ نیز است.

به گفتۀ این نهاد امدادرسان بین‌المللی، افغانستان شاهد دهه‌ها درگیری خشونت‌آمیز بوده و ۵۰ در صد جمعیت این کشور قبل از تسلط دوبارۀ طالبان در فقر به سر می‌بردند و با خطرات اقلیمی نه تنها نیازمندی‌ها در این کشور تشدید شده، بلکه وضعیت بدتر گردیده است.

برنامهٔ جهانی غذا محرومیت زنان و دختران از آزادی‌های شان، به شمول دسترسی به "آموزش و فضای امن خارج از منزل" را یک گام دیگر به عقب خوانده که توسط حکومت طالبان اعمال شده است.

همچنان این نهاد امدادرسان بین‌المللی با اشاره به برگشت بیش از ۵۳۰هزار مهاجر افغان از پاکستان گفته که این روند فشار بیشتر بر این کشور بوده و سبب افزایش نیازمندی‌های بشری شده است.

بر اساس طرح واکنش بشردوستانۀ ملل متحد در سال روان میلادی، کمک‌های غذایی هنوز هم در اولویت قرار دارد. در این طرح نیازمندی‌ ۲۳.۷ میلیون نفر در اولویت قرار گرفته، اما ۱۷.۳ میلیون آن برای دریافت کمک در نظر گرفته شده اند.

برنامه جهانی غذا به ۱.۹۸ میلیارد دالر در سال ۲۰۲۴ نیاز دارد تا به نیازمندان در افغانستان رسیدگی کند.

با این حال، برنامهٔ جهانی غذا در ماه مارچ نزدیک به ۳۵هزار تن مواد غذایی و ۱۸.۷ میلیون دالر پول نقد را در افغانستان به بیش از ۷.۶ میلیون نیازمند توزیع کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG