لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر پیشین اسراییل به جرم جاسوسی به ایران زندانی می‌شود


وزیر پیشین حکومت اسراییل که به جاسوسی برای ایران اعتراف کرده است، زندانی خواهد شد.

وزارت عدلیۀ اسراییل گفته است که گونن سگیف، که در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ وزیر انرژی آن کشور بود، به جرم خود اعتراف کرده است.

قرار است جلسۀ محاکمۀ آقای سگیف ماه آینده برگزار شود و احتمالا این مقام پیشین اسراییل به ۱۱ سال زندان محکوم خواهد شد.

گونن سگیف پیشینۀ کیفری به جرایم دیگر نیز دارد. او در سال ۲۰۰۴ به جرم قاچاق مواد مخدر با پاسپورت دپلماتیک جعلی از هالند به اسراییل، بازداشت شد. جعل کاری در استفادۀ کریدت کارت نیز در کارنامۀ آقای سگیف ثبت است.

او در سال ۲۰۰۷ از زندان رها شد و از آن زمان به بعد در افریقا اقامت داشت.

وزیر پیشین انرژی اسراییل در ماه می گذشته به ظن جاسوسی و انتقال اطلاعات استخباراتی چون "بازار انرژی و محلات امنیتی اسراییل" به ایران بازداشت شد.

ادارۀ استخبارات اسراییل گفته است که سگیف با رابط‌های ایرانی، دو بار در داخل ایران و چند بار دیگر در هوتل‌ها و اپارتمان‌ها در نقاط مختلف جهان دیدار کرده است.

اسراییل، ایران را بزرگترین تهدید پنداشته و باور دارد که تهران با پشتیبانی از گروه‌های تندرو مثل حزب الله و ساخت راکت‌های دوربرد، در صدد نابودی دولت یهودی است.

وزیر اطلاعات ایران در ماه اگست گفته بود که استخبارات ایران، مقام‌های کشورهای متخاصم را حتا در سطح اعضای کابینه "موفقانه استخدام" کرده است، اما از اسراییل و سگیف به نام یاد نکرد.

وکیلان مدافع آقای سگیف با نشر اعلامیه‌ای گفته اند "به راستی، آقای سگیف با ایرانیان تماس داشته است، اما انگیزۀ این تماس‌ها کمک به دشمن نبوده است".

گزارش: خبرگزاری اسوشیتدپرس

XS
SM
MD
LG