لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در یک مرکز ثبت‌نام در ولایت لوگر


مقام‌های ولایتی لوگر، تأیید کردند که صبح امروز در مکتبی در شهرک مهاجرین مرکز این ولایت که بخشی از آن برای مرکز ثبت‌نام اختصاص داده شده بود، با بم منفجر گردید.

شاهپور احمدزی، سخنگوی پولیس لوگر، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که بم‌ها در مقابل دروازه انگر این مکتب جاسازی شده بود و امروز حوالی ساعت ۶:۰۰ بامداد، زمانی که هنوز شاگردان به مکتب نیامده بودند، منفجر گردیده است.

به گفتۀ وی، در این انفجار به کسی آسیب نرسیده است؛ اما شیشه‌های کلکین و دروازه‌های مکتب شکسته و بخشی از حیاط این مکتب تخریب شده است.

حسیب‌الله ستانکزی، رئیس شورای ولایتی لوگر، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که پس از وقوع این رویداد تمام شیشه‌های شکسته از محل رویداد جمع شده و شاگردان به درس‌ها و مأمورین ثبت‌نام به کار شان ادامه داده اند.

هنوز مسؤولیت این بم‌گذاری را کسی به عهده نگرفته است.

مقام‌های ولایتی لوگر، گفته اند که ۲۰ مرکز ثبت‌نام برای رأی‌دهندگان اختصاص داده شده است؛ اما از این میان، هفت مرکز به دلیل ناامنی از آغاز پروسه مسدود باقی مانده است.

مراکز ثبت‌نام رأی‌دهندگان در افغانستان اکثراً در مکان‌ها به ویژه مکاتب و مساجد ایجاد شده است.

روز گذشته نیز انفجاری در یک مسجد در مرکز شهر خوست – جایی که مرکز ثبت‌نام بود – به وقوع پیوست. در نتیجۀ این رویداد ۱۷ تن جان باختند و ۳۶ تن نیز زخمی شدند.

تا اکنون مسؤولیت آن را کسی به عهده نگرفته است.

XS
SM
MD
LG