لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در نزدیکی مسجد عیدگاه کابل چند کشته و زخمی برجاگذاشت


مقام‌های طالبان گفته اند که انفجار بم در نزدیکی دروازۀ مسجد عیدگاه در ساحۀ پل محمود خان شهر کابل سبب کشته و زخمی شدن غیرنظامیان شده است.

ذبیح الله مجاهد،‌ سخنگوی طالبان روز یکشنبه سوم اکتوبر (۱۱میزان) لحظاتی پس از وقوع این انفجار در یک پیام تویتر نگاشت که این انفجار "بر یک تجمع افراد ملکی" صورت گرفته و تلفاتی را نیز به بار آورده است. او آمار دقیق تلفات را ارایه نکرده است.

برخی رسانه‌‎های محلی در افغانستان از کشته شدن هشت نفر و زخمی شدن کم از کم ۲۰ نفر دیگر در این رویداد خبر داده اند.

اما قاری سعید خوستی، سخنگوی وزارت داخلۀ طالبان آمار ارایه شده از سوی رسانه‌ها را رد کرده و گفته است که در این رویداد دو نفر کشته و سه نفر زخمی شده اند که به گفتۀ وی وضعیت زخمی شدگان خوب است.

شفاخانۀ ایمرجنسی در شهر کابل با نشر پیامی در تویتر نگاشته است که چهار زخمی از محل این انفجار به شفاخانۀ مذکور منتقل شده اند.

گفته می‌شود که این انفجار در حالی رخ داد که شماری از مقامات بلند‌پایۀ طالبان برای اشتراک در محفل فاتحه خوانی مادر ذبیح الله مجاهد، در مسجد عیدگاه حضور داشتند.

احمدالله یکی از دکانداران ساحۀ پل محمود خان به خبرگزاری فرانس پرس گفت که نخست انفجاری در نزدیکی مسجد عیدگاه به وقوع پیوست و پس از آن صدای گلوله باری بلند شد.

در بیش از یک و نیم ماه گذشته که طالبان بر شهر کابل مسلط شده اند، به استثنای حملۀ انتحاری داعش در جریان عملیات تخلیۀ نظامی در مقابل دروازۀ میدان هوایی که منجر به کشته شدن ۱۳ نظامی امریکایی و کم از کم ۱۷۰ شهروند افغانستان شد، وقوع انفجار در شهر کابل نادر بوده است.

تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این انفجار را به دوش نگرفته است، اما پس از تسلط طالبان بر افغانستان، حملات شاخۀ خراسان گروه دولت اسلامی یا داعش بر طالبان افزایش یافته است. گروه داعش در چند هفتۀ اخیر مسوولیت چند حمله بر طالبان را در ولایت ننگرهار به دوش گرفته است.

XS
SM
MD
LG