لینک های دسترسی

Breaking News

وقوع انفجار در داخل مسجد در شهر کابل سبب تلفات شد


عکس آرشیف: انفجار در داخل
عکس آرشیف: انفجار در داخل

انفجاری روز چهارشنبه ۱۷ اگست (۲۶ اسد) در داخل یک مسجد در ساحۀ کوتل خیرخانه در شهر کابل سبب کشته شدن سه نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر شد.

شاهدان عینی به صدای امریکا گفته اند که این انفجار روز چهارشنبه هنگام ادای نماز شام در داخل مسجد به وقوع پیوست که به گفتۀ آنان تلفاتی را در پی داشته است.

خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیۀ کابل به صدای امریکا گفت: "در مربوطات حوزۀ ۱۷ امنیتی شهر کابل در داخل یک مسجد و هنگام ادای نماز شام انفجار شده است که متاسفانه تلفاتی در پی داشته است."

آقای زدران جزییات دقیقی را در مورد شمار کشته و زخمی شدگان این رویداد ارایه نکرد.

اما شفاخانۀ ایمرجنسی کابل در یک پیام تویتر نوشته است: "پس از انفجار در ساحۀ حوزۀ ۱۷ امنیتی ۲۷ نفر به شفاخانۀ ما منتقل شده است که پنج کودک به شمول یک کودک هفت ساله در این میان شامل اند."

در تویت این شفاخانه آمده است که تا کنون سه نفر از قربانیان جان باخته اند.


در همین حال یک مقام امنیتی طالبان که نخواسته نامش در گزارش ذکر شود به خبرگزاری الجزیره گفته است که در این انفجار ۲۰ نفر کشته و ۴۰ نفر زخمی شده اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان در یک پیام تویتر بدون ارایۀ آمار تلفات این رویداد با قربانیان آن غم شریکی کرده و نگاشته است: "قاتلین مردم ملکی و عاملین همچو جنایات به زودی گرفتار و به کیفر اعمال شان خواهد رسیدند."

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی که خود را باشندۀ محل معرفی کرده اند، محل انفجار را "مسجد صدیقیه" خوانده و گفته اند که در این رویداد مولوی امیر محمد کابلی، یک تن از عالمان برجسته دینی هنگام ادای نماز کشته شده است.

خالد زدران به صدای امریکا گفت که نیروهای امنیتی و امداد رسان به ساحه اعزام شده اند. شاهدان عینی نیز گفته اند که در پی این انفجار امبولانس‌ها به محل رویداد رسیدند.

در یک سال گذشته که طالبان بر افغانستان مسلط شده اند، این چندمین بار است که مساجد هدف حملات خشونتبار انفجاری قرار می‌گیرد که در آن شماری از عالمان دینی نیز کشته شده اند.

مسوولیت بیشتر این حملات را، به ویژه رویدادهایی که مسلمانان شیعۀ افغانستان را هدف قرار می‌دهد، گروه دولت اسلامی یا داعش به دوش گرفته است.

تا کنون مشخص نیست که در حملۀ امروز مسجد شیعیان یا سنی ها هدف قرار گرفته است و تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این رویداد را نپذیرفته است.

این خبر در حال انکشاف است، برای جزییات بیشتر با ما باشید...

XS
SM
MD
LG