لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار بر موتر حامل طالبان در ننگرهار 'چندین کشته و زخمی' برجاگذاشت


طالبان در حال تفیش محل انفجار روز شنبه در جلال آباد که منجر به کشته شدن سه نفر شد.
طالبان در حال تفیش محل انفجار روز شنبه در جلال آباد که منجر به کشته شدن سه نفر شد.

رسانه‌های محلی در افغانستان گزارش داده اند که یک موتر حامل جنگجویان طالبان روز یک‌شنبه ۱۹ سپتمبر (۲۸ سنبله) در شهر جلال آباد، مرکز ولایت ننگرهار هدف انفجار بم قرار گرفت.

خبرگزاری اسوشیتدپرس از قول شاهدان عینی گزارش داده است که در این انفجار که واسطۀ مربوط قوای سرحدی را هدف قرار داد، کم از کم پنج نفر، به شمول دو غیرنظامی که یک کودک نیز شامل آنان است، کشته شده اند.

برخی دیگر از شاهدان این رویداد به خبرگزاری رویترز گفته اند که چندین جنگجوی طالبان در این انفجار زخمی شده و به شفاخانه منتقل شدند.

اما این آمار رسمی و دقیق نیست و طالبان نیز تا کنون در مورد این رویداد و تلفات ناشی از آن تبصره نکرده اند.

یک روز پیش از این نیز وسایط حامل طالبان در شهر جلال آباد هدف کم از کم سه انفجار پیهم قرار گرفت که منجر به کشته شدن سه نفر و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر شد.

تا حال هیچ گروهی مسوولیت حملات امروز و دیروز در شهر جلال آباد را به دوش نگرفته است، اما مرکز عمدۀ شاخۀ خراسان گروه دولت اسلامی یا داعش در افغانستان ولایت ننگرهار است؛ گروهی که گفته می‌شود با طالبان دشمنی داشته و اکثراً این دو گروه با هم درگیر می‌شوند.

پس از مسلط شدن طالبان در افغانستان، ننگرهار نخستین ولایتی است که در آن جنگجویان طالبان هدف حملات بم‌گذاری قرار می‌گیرند.

XS
SM
MD
LG