لینک های دسترسی

Breaking News

فعالیت فیسبوک در سراسر جهان از سر گرفته شد


فعالیت فیسبوک، انستاگرام و وتس‌اپ در سراسر جهان از سرگرفته شد
فعالیت فیسبوک، انستاگرام و وتس‌اپ در سراسر جهان از سرگرفته شد

فیسبوک، انستاگرام و وتس‌اپ پس ساعت‌ها اختلال که میلیون کاربر را در سراسر جهان متاثر ساخت، فعالیت خود را روز دوشنبه چهارم اکتوبر (۱۲ میزان) در سراسر جهان از سرگرفت.

کاربران فیسبوک ناوقت دوشنبه شب گفتند که آنان پس از شش ساعت وقفه و اختلال، دو باره قادر شدند به صفحات فیسبوک خود دسترسی پیدا کنند.

شرکت فیسبوک نیز ساعات قبل در صفحهٔ تویتر خود تایید کرد که این رسانهٔ اجتماعی دو باره برای کاربران قابل دسترس شده است.

فیسبوک در این پیام خود گفته است که پس از ساعت‌ها کار دشوار قادر شده است تا خدمات خود را برای کاربران‌اش فراهم کند و از بابت بروز اختلال در این رسانهٔ اجتماعی، از کاربران خود عذر خواهی کرده است.

بروز اختلال گسترده در خدمات شبکۀ اجتماعی فیسبوک در سرتاسر جهان، سبب قطع دسترسی بسیاری از کاربران به این شبکه اجتماعی و خدمات انستاگرام، وتس‌اپ و فیسبوک مسنجر شد.

شرکت فیسبوک روز دوشنبه چهارم اکتوبر (۱۲ میزان) اندکی پس از بروز این اختلال گفت که از بروز مشکلات آگاهی دارد و برای اعادۀ خدمات این شبکه‌های اجتماعی با جدیت کار می کند.

بروز اختلال گسترده در خدمات شبکۀ اجتماعی فیسبوک در سرتاسر جهان، سبب قطع دسترسی بسیاری از کاربران به این شبکه اجتماعی و خدمات انستاگرام، وتس‌اپ و فیسبوک مسنجر شد.

مقام‌های فیسبوک تا حال مشخص نکرده اند که چه عاملی موجب بروز این مشکل شده است. اما کارشناسان امنیت سایبری گفته اندکه مسیرهای آنلاین که کاربران را به فیسبوک هدایت می کند ، مختل شده است. این کارشناسان گفته اند که این مسیر‌ها توسط شرکت فیسبوک کنترول می شود، بنا بر این، احتمالا بروز اختلال در این شبکه‌ها، یک مشکل داخلی است.

به گفتهٔ شرکت امنیتی موسوم به Cloudflare، تا حال هیچ شواهدی مبنی بر فعالیت مخرب وجود ندارد. متیو پرنس، رییس این شرکت امنیت، در یک تویت نوشته است هیچ شواهدی مشاهده نشده است که نشان بدهد قطع ارتباط این شبکه‌های اجتماعی ناشی از حملهٔ سایبری بوده است.

این شرکت گفته است که فیسبوک ناوقت دوشنبه شب با انترنت جهانی وصل شد، اما افزوده است که خدمات عادی این رسانه‌ای اجتماعی برای همه کاربران اندکی زمانگیر خواهد بود.

شبکه اجتماعی فیسبوک در سال ۲۰۱۹ نیز با اختلاف مشابهی مواجه شد که پس از حدود یک ساعت برطرف شد.

مشکلات فنی، قطع شبکه‌های اجتماعی، یا عدم دسترسی کاربران به سایت‌های اینترنتی پدیده تازه‌ای نیست ولی با توجه به فراگیر بودن فیسبوک، ابعاد رویداد کنونی بسیار گسترده است.

به گفته سرویس "نت‌بلاکس" قطع یک ساعته فیسبوک و خدمات مرتبط با آن حدود ۱۶۰ میلیون دالر به اقتصاد جهانی خسارت وارد کرده است و بدیهی است که با طولانی‌تر شدن این اختلال، میزان ضررهای وارده افزایش خواهد یافت و مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند.

اختلال خدمات فیسبوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی که زیر چتر آن فعالیت می‌کند یک روز پس از آن به وقوع پیوست که این شبکه به اولویت‌دهی به مفاد خود نسبت به محرمیت کاربران و جلوگیری از نشر سخنان نفرت انگیز و معلومات نادرست متهم شد.

XS
SM
MD
LG