لینک های دسترسی

Breaking News

فیسبوک در آستانۀ انتخابات امریکا پست‌های حاوی معلومات نادرست را حذف می‌کند


در حالی که تنها دو ماه به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باقی مانده است، فیسبوک می گوید که اقدامات بیشتری را برای تشویق به رای دادن، به حداقل رساندن اطلاعات غلط و کاهش احتمالی "ناآرامی های مدنی" پس از انتخابات، اتخاذ کرده است.

این شرکت روز پنجشنبه، سوم سپتمبر (۱۳ سنبله) اعلام کرد که تبلیغات سیاسی جدید را در هفته قبل از انتخابات محدود می کند و پست هایی را که حاوی اطلاعات نادرست در مورد بیماری کووید ۱۹ و رای دهی اند، حذف می کند.

مارک زاکربرگ، رییس شرکت فیسبوک روز پنجشنبه گفت:"این انتخابات قرار نیست به طور معمول تجارت باشد. همه ما وظیفه داریم از دموکراسی خود محافظت کنیم. یعنی به مردم در ثبت نام و رای دادن، از بین بردن سردرگمی در مورد چگونگی عملکرد این انتخابات و برداشتن گام هایی برای کاهش احتمالی خشونت و ناآرامی کمک کنیم."

فیسبوک و سایر رسانه‌های اجتماعی در مورد نحوه مدیریت اطلاعات نادرست و یا هم تلاش‌های مداوم روسیه برای دخالت در سیاست‌های ایالات متحده، همواره مورد انتقاد قرار گرفته اند.

مدت هاست که فیسبوک به دلیل بررسی نکردن تبلیغات سیاسی یا محدود نکردن چگونگی هدف قرار دادن گروه های کوچک مردم، مورد انتقاد قرار گرفته است.

آقای زاکربرگ گفت که در حالی که ملت ما تقسیم شده، و نتایج انتخابات که احتمالاً روزها یا هفته ها طول می کشد تا نهایی شود، ممکن است خطر ناآرامی‌های داخلی در سراسر کشور افزایش یابد.

دونالد ترمپ، در ماه جولای علناً به پذیرفتن نتایج انتخابات آینده تعهد نکرد، زیرا او در نظرسنجی هایی که نشان می داد از جو بایدن رقیب دموکرات‌اش عقب است، باور ندارد.

ترمپ همچنین مخالفت خود را با ارسال برگه‌های رای‌دهی از طریق پست ابراز کرده و گفته است که اینکار موجب تقلب در انتخابات می‌شود.

این وضعیت، نگرانی‌ها را از تمایل ترمپ و طرفدارانش برای رعایت نکردن نتایج انتخابات افزایش داده است.

طبق اقدامات جدید ، فیسبوک می‌گوید که نشر تبلیغات سیاسی و مبارزات انتخاباتی را در هفته قبل از انتخابات ممنوع می‌کند.

این شبکۀ اجتماعی همچنین گفته است که پست‌های دارای اطلاعات غلط واضح در مورد پالیسی‌های رای دهی و بیماری کووید۱۹ نیز حذف خواهند شد. کاربران فقط می توانند مقالات را در مسنجر به حداکثر پنج کاربر دیگر ارسال کنند.

این شرکت همچنین با خبرگزاری رویترز همکاری خواهد کرد تا نتایج رسمی انتخابات را به دسترس کاربران قرار دهد.

فیسبوک، گوگل، تویتر و سایر شرکت ها پس از اینکه توسط تلاش های روسیه برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده غافلگیر شدند، اقدامات محافظاتی را برای جلوگیری از تکرار آن در نظر گرفتند.

سال گذشته، تویتر تبلیغات سیاسی را به طور کامل ممنوع کرد.

کارشناسان و کارمندان فیسبوک می گویند که این اقدامات برای جلوگیری از گسترش اطلاعات نادرست بسنده نخواهد بود.

XS
SM
MD
LG