لینک های دسترسی

Breaking News

تعامل تازۀ فیسبوک با اعلانات سیاسی در آستانۀ انتخابات امریکا


متصدیان شبکۀ اجتماعی فیسبوک گفته اند که به آن اعلانات سیاسی که کاربران آن را در صفحات خود شریک می‌کنند، برچسب خواهد زد.

پس از انتخابات ۲۰۱۶ ایالات متحده که روسیه به دخالت در آن متهم شد، فیسبوک به خاطر ناتوانی در جلوگیری از شایعه پراگنی روسیه، زیر بار انتقاد قرار گرفت.

فیسبوک از سال ۲۰۱۸ به اینسو در اشتهارات و اعلانات سیاسی یادداشت سلب مسوولیت را ضمیمه کرده و کاربران را خبر می‌دهد که برای آن اعلان پول پرداخته شده است.

اما پس از آنکه این اعلانات اشتهاری سیاسی همرسانی می‌شدند، برچسب سلب مسوولیت ناپدید شده و مانند پست عادی به نظر می‌رسید، چیزی که به باور منتقدان سبب می‌شد که اطلاعات غلط در این شبکه دست به دست شود.

ساره شیف، مدیر بخش نظارت و تغییر محصولات فیسبوک گفت که اکنون هر اعلان سیاسی که در این شبکه دست به دست می‌شود، برچسپی خواهد داشت که به کاربران بفهماند که این یک اشتهار بوده است.

فیسبوک در اوایل ماه روان برای محتوای نشراتی خبرگزاری‌های دولتی در این شبکه نیز برچسپ مشابهی را ایجاد کرد، آما آن برچسپ نیز پس از همرسانی پست ناپدید می‌شد.

فیسبوک زیر فشار است تا در آستانۀ انتخابات ریاست جمهوری سوم فبروری ۲۰۲۰ ایالات متحده با معلومات نادرست مقابلۀ جدیو بیشتر کند.

جو بایدن، نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکاهفتۀ گذشته از مارک زاکربرگ، رییس و بنیانگذار فیسبوک خواست تا اعلانات سیاسی را از حقیقت‌یابی مستثنا قرار دهد.

اما آقای زاکربرگ با این استدلال که رای‌دهندگان باید قادر باشند که اظهارات رهبران سیاسی شان را ارزیابی و تدقیق کنند، برای شفافیت در محتوایی که در این شبکه نشر می شود، ابزار جدید را به کار بست.

XS
SM
MD
LG