لینک های دسترسی

Breaking News

فیسبوک، تویتر و یوتیوب ویدیوی ترمپ را حذف کردند


فیسبوک روز چهارشنبه پنجم اگست (۱۵ اسد) مانع نشر یک پست دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا شده و گفته است که پست آقای ترمپ حاوی "اطلاعات نادرست" در مورد کروناویروس بوده و قوانین این شرکت را نقض کرده است.

این پست حاوی کلپ ویدیویی از مصاحبۀ آقای ترمپ با شبکه فاکس بود که در آن رییس جمهور ترمپ ادعا کرده بود که کودکان از بیماری کووید۱۹ "تقریباً مصون" استند.

یک سخنگوی فیسبوک گفت: "این ویدیو شامل ادعاهای غلط مبنی بر مصوون بودن گروهی از افراد از بیماری کووید۱۹است که این نقض پالیسی ما در قبال اطلاعات نادرست کووید۱۹ می‌باشد."

این نخستین بار است که فیسبوک یک پست آقای ترمپ را به دلیل نادرست بودن معلومات در باره کروناویروس حذف کرده است.

تویتی که حاوی این ویدیو بود و از آدرس تویتر کمپاین ترمپ نشر و توسط آقای ترمپ شریک شده بود نیز از سوی تویتر به دلیل نقض قوانین آن شبکه پنهان شد.

سخنگوی تویتر گفت که کاربر حساب @TeamTrump باید قبل از تویت دیگری این تویت را حذف کند.

تویتر قبل از این نیز به دلایلی دیگری مانع نشر تویت های آقای ترمپ شده بود.

سخنگوی یوتیوب نیز گفته است که این شبکه ویدیوی یادشده را به دلیل نقض پالیسی‌های یوتیوب در قبال نشر معلومات غلط در مورد بیماری کووید۱۹ حذف کرده است.

اما مصاحبه اصلی و کامل در کانال یوتیوب شبکۀ خبری فاکس هنوز هم موجود و قابل دسترس است.

کورتنی پریلا، سخنگوی کمپاین انتخاباتی ترمپ رسانه های اجتماعی را به تعصب علیه رییس جمهور متهم کرد و گفت: "ترمپ واقعیت را گفته است. رسانه های اجتماعی حکم‌های حقیقت نیستند."

پیش از این مرکز کنترول و جلوگیری از امراض ایالات متحده گفته است که باوجودیکه بزرگسالان اکثر مبتلایان تایید شدهٔ بیماری کووید۱۹ را تا به امروز تشکیل می دهند، برخی از کودکان و نوزادان به این بیماری مبتلا شده و می‌توانند آن را به دیگران نیز انتقال دهند.

سازمان جهانی صحت گفته است که از جمله شش میلیون مبتلای کووید۱۹ از تاریخ ۲۴ فبروری تا ۱۲ جولای، ۴.۶ در صد آنان را کودکان بین سنین پنج تا ۱۴تشکیل می‌دهد.

به نظر می رسد این اولین بار است که رسانه های اجتماعی به دلیل نقض قوانین اطلاعات غلط ، پست رییس جمهور ترمپ را حذف کرده اند.

فیسبوک در ماه های اخیر بخاطر عدم اقدام به پست های تحریک آمیز آقای ترمپ، از طرف قانون گذاران و کارمندان فیسبوک مورد انتقاد قرار گرفته است.

XS
SM
MD
LG