لینک های دسترسی

Breaking News

زوکربرگ: سخنرانی نفرت انگیز هیچ جای در فیسبوک ندارد


مارک زوکربرگ، بنیانگزار و رئیس اجراییۀ فیسبوک
مارک زوکربرگ، بنیانگزار و رئیس اجراییۀ فیسبوک

رئیس اجراییه یی فیسبوک پذیرفت که شرکت آنان اقدامات کافی را در راستای نظارت بر سخنرانی های نفرت انگیز در رسانه اجتماعی انجام نداده است.

مارک زوکربرگ، اما تصریح کرد که فیسبوک در پیشرفت بوده و این پیام را به گونۀ "واضح و بلند" شنیده است.

مقامات آلمانی در حالیکه با بحران سرازیر شدن مهاجرین دست و پنجه نرم می کنند، از سؤ استفادۀ مسایل نژادپرستانه در فیسبوک و سایر رسانه های اجتماعی ابراز نگرانی کرده است.

بنیانگزار فیسبوک در بارۀ این موضوع ماه سپتمبر با انگلا مرکل، صدراعظم آلمان صحبت کرده بود و در جریان دیدارش این هفته اش به آلمان با رئیس دفتر وی نیز دیدار کرد.

زوکربرگ در برلین گفت "سخنرانی های نفرت انگیز، هیچ جایگاهی در فیسبوک و اجتماع ما ندارد."

او گفت که تاکنون فکر نمی کند در آلمان به اندازۀ کافی وظیفۀ شان را انجام داده باشند و به این باور است که می باید در آینده کار های بهتر و بهتری را انجام دهند.

آقای زوکربرگ تاکید کرد که "یک گروهی را تمویل می کنند" تا برای جلوگیری از حرف های نفرت انگیز، "یکجا با پولیس کار کند."

زوکربرگ گفت که فیسبوک در گذشته مهاجرین را به عنوان یک صنف از افراد قابل حراست، شبیه به اقلیت های نژادی که حضور شان در جامعه کمرنگ است و فیسبوک در پی آنان است، نپنداشته بود.

اما تصریح کرد که با مطالعۀ بیشتر در مورد قانون و فرهنگ آلمان، آنان را در تغیر به رسیدگی بیشتر در این خصوص رهنمون ساخته است.

رئیس اجراییه و بنیانگزار فیسبوک گفت که این شبکۀ اجتماعی در آلمان روزانه نزدیک به ۲۱ میلیون استفاده کننده دارد.

این در حالیست که همین اکنون رسانه های اجتماعی به میدان داغ نفرت پراگنی و هراس افگنی گروه های مختلف دهشت افگن تبدیل شده که بااستفاده از آن شبکه ها تلاش می کنند افکار تندروانه و نفرت زا خویش را به اذهان استفاده کنندگان فیسبوک برسانند.

در تازه ترین اقدام، فیسبوک و تویتر، چندین صفحۀ گروه دولت اسلامی را مسدود کرده که با واکنش آن گروه مواجه شده است.

یک گروه هکر های داعش با رخنه در فیسبوک بنیانگزاران تویتر و فیسبوک را تهدید کرده اند که در صورت بسته کردن صفحات آنان، ده ها صفحۀ دیگر را باز خواهند کرد.

تاکنون روسای فیسبوک و تویتر در رابطه ابراز نظری نکرده اند.

XS
SM
MD
LG