لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ ناکام مسلحانه به اقامتگاه روحانی مخالف اردوغان در امریکا


فتح الله گولن از سال ۱۹۹۹ به اینسو در تبعید خود خواسته در امریکا به سر می برد
فتح الله گولن از سال ۱۹۹۹ به اینسو در تبعید خود خواسته در امریکا به سر می برد

رسانه های امریکایی از حملۀ ناکام فرد مسلحی به اقامتگاه فتح الله گولن، روحانی مخالف دولت ترکیه، در شهر "سلورزبرگ" در ایالت پنسلوانیای ایالات متحدۀ امریکا خبر داده اند.

شبکۀ خبری ان بی سی گزارش داده است که پولیس شهر سلورزبرگ توانست حمله به محل سکونت آقای گولن را که روز چهارشنبه (۳ اکتوبر) به وقوع پیوست، دفع کند.

گزارش حاکی است که فرد مهاجم با واکنش به موقع پولیس مواجه شد و پس از شلیک گلوله های اخطار از سوی پولیس محل را ترک کرد. به گفتۀ پولیس در این رویداد به هیچ کسی آسیبی نرسیده است.

فتح الله گولن، ۷۷ ساله، روحانی و واعظ اهل ترکیه است که از سال ۱۹۹۹ در تبعید خود خواسته در امریکا به سر می‌برد. او که در ایالت پنسیلوانیای امریکا زندگی می کند، رهبر جنبش مخالف اردوغان است.

در دهۀ گذشته دولت ترکیه چند بار تلاش کرد او را محاکمه کند. بعد از کودتای ناکام نظامی علیه رجب طیب اردوغان در سال ۲۰۱۶، دولت ترکیه مدعی شد که گولن طراح این کودتا است.

حکومت ترکیه بار بار خواستار استرداد گولن شد، اما ایالات متحدۀ امریکا به دلیل آنچه مقام‌های امریکایی "فقدان شواهد و مدارک دست داشتن گولن در کودتای نافرجام ترکیه خواندند" با استرداد وی مخالفت کردند.

XS
SM
MD
LG