لینک های دسترسی

Breaking News

حضور نخستین بازیکن افغان در لیگ برتر فوتبال ایران


Hindus observe Rakher Upabash in front of Shri Shri Lokenath Brahmachari Ashram temple in Narayangonj near Dhaka, Bangladesh.
Hindus observe Rakher Upabash in front of Shri Shri Lokenath Brahmachari Ashram temple in Narayangonj near Dhaka, Bangladesh.

فیصل شایسته کپتان تیم ملی فوتبال افغانستان با قرارداد یک و نیم ساله، به کلپ فوتبال پیکان در لیگ برتر فوتبال ایران پیوست.

فیصل شایسته نخستین بازیکن افغان است که به طور رسمی وارد لیگ برتر فوتبال ایران می شود.

فدراسیون فوتبال افغانستان می گوید آقای شایسته پیراهن شماره ۲۹ آن تیم را به تن خواهد کرد و در صورت صدور آی تی سی کارت، روز ۵ شنبه در دیدارتیم های پیکان و سپاهان، اولین بازی رسمی اش را نیز انجام خواهد داد.

انوش دستگیر، سرپرست تیم ملی فوتبال افغانستان که در این سفر با آقای شایسته همراه است روز گذشته نگاشته بود که فیصل شایسته روز شنبه با انجام آزمایش طبی، برای عقد قرار داد با باشگاه پیکان، با مسوولین آن باشگاه وارد مذاکره شده است.

علی عسکر لعلی، سرپرست تیم ملی فوتبال افغانستان به رادیوآشنا گفت که همین اکنون برخی از بازیکنان دیگر تیم ملی فوتبال افغانستان نیز در لیگ های اروپا و آسیا بازی می کنند اما حضور یک افغان در لیگ برتر ایران، تاکنون پیشینه نداشته است.

کپتان تیم ملی فوتبال افغانستان پس از آزمایش طبی در ایران
کپتان تیم ملی فوتبال افغانستان پس از آزمایش طبی در ایران

مسوولین فدراسیون فوتبال افغانستان همچنان از پیوستن مجیب جمالی مدافع تیم ملی فوتبال افغانستان به تیم دچیچ توتزی لیگ برتر مونته نگرو خبر داده است.

این تیم در لیگ برتر مونته نگرو در جایگاه سوم قرار دارد و احتمال دارد با نتایج خوب راهی لیگ اروپا شود.

علی عسکر لعلی در صحبتی که با رادیوآشنا صدای امریکا داشت بر اهمیت حضور بازیکنان تیم ملی در لیگ های مختلف برتر جهان تاکید ورزیده گفت "این امر نه تنها به رشد سویۀ فوتبال این بازیکنان می انجامد، بلکه سایر بازیکنان افغان را نیز وا می دارد تا برای رسیدن به لیگ های جهان بیشتر تلاش کنند."

تیم ملی فوتبال افغانستان که ترکیبی از بازیکنان افغان در خارج از افغانستان و داخل آن کشور می باشد، بازیکنانی را به این تازگی ها جذب کرده که در لیگ های اول تیم های فوتبال اروپا بازی می کنند.

فدراسیون فوتبال افغانستان هفتۀ گذشته از پیوستن جبار شرزه که درلیگ برتر دنمارک بازی می کند خبر داد که به گفتۀ آقای لعلی، سرپرست تیم ملی فوتبال افغانستان، حضور وی در کنار بازیکنان مانند میلاد نور و فرشاد سالم، آرایش بهتر تیم ملی فوتبال افغانستان را در رقابت های راهیابی به جام ملت های آسیا در قبال خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG