لینک های دسترسی

Breaking News

اعتراضات به کارکرد مسؤولین فراه


اعتراضات به کارکرد مسؤولین فراه
اعتراضات به کارکرد مسؤولین فراه

شمار زیادی از مردم ولایت فراه در اعتراض به كاركرد مقام های محلی این ولایت دست به تظاهرات گسترده زدند.

این افراد با صدور قطنامه ای خواهان بركناری والی و شاروال ولایت فراه هستند.

اعتراض ها در ولایت فراه از روز چهارشنبه هفته گذشته با تحصن شمار زیادی از دوكانداران این ولایت شروع شد.

آن زمان باشنده گان ولایت فراه در غرب افغانستان با گرد آمدن در مسجد جامع این ولایت و مسدود نمودن تمامی دوکان هایشان در بازار اصلی فراه خواهان بركناری والی ولایت فراه شده بودند.

عده ای از مظاهره کنندگان می کنند "ما تا این والی از اینجا نرود از تحصن خود دست بردار نیستیم، این والی بیشتر از این دیگر واسطه نخواهد داشت، مردم اگر شهامت دارید تا که این والی هست بازار بطور کلی تعطیل است! و هیچکس حق ندارد که دروازه دوکان نانوایی، قصابی و یا غیره را باز کند."

اما حالا بعد از گذشت شش روز تحصن مردم فراه، به تظاهرات در این ولایت انجامید.

صبح امروز بیش از پنجصد نفر از باشنده گان ولایت فراه با گرد آمدن در منطقه عیدگاه، وضعیت موجود در ادارات دولتی را اسفبار ذكر كردند.

عبدالحق رسولی یكی از باشنده گان ولایت فراه در تماسی تلفنی به رادیو آشنا صدای امریكا گفت تظاهر كننده گان امروز با تجمع در مقابل دفتر سیاسی سازمان ملل متحد قطنامه صادره خود را به این دفتر تسلیم نمودند.

او گفت "تجمع قبلی كه شده بود چون مدیا آنرا پوشش نداده بود باز مردم مجبور شدند دوكان های خود را باز كنند و اما امروز دوباره مردم در تظاهراتی گسترده تر به منطقه عیدگاه جمع شدند كه پولیس با انها برخورد بد نمود ولی مردم به طرف دفتر یونما رفتند و قطعنامه خود را به این دفتر تحویل دادند."

آقای رسولی همچنان گفت مردم امروز در قطعنامه جدید خود برعلاوه اینكه خواهان بركناری والی بودند خواستند تا شاروال این ولایت نیز از سمتش كناره گیرد.

او گفت "پیشتر مردم در قطعنامه خود نوشته بودند كه والی این ولایت باید تبدیل شود و یك هییت بلند رتبه به این ولایت آمده و وضعیت بد ادارات دولتی این ولایت را كه در آن چور و فساد وجود دارد بررسی شود و جنرال عبدالصمد به وظیفه خود باز گردد، اما امروز در قطعنامه جدید خود كه به یونما تسلیم دادند بر علاوه خواسته های قبلی خواهان كناره گیری شاروال ولایت فراه نیز شده بودند."

در حال حاضر روح الامین امین والی و عبدالرحیم اسحاق زی بعنوان شاروال در ولایت فراه ایفای وظیفه مینمایند.

XS
SM
MD
LG