لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات مردم در فراه به خشونت گرایید


مقام‌های محلی گفته اند، تظاهرات برخی باشندگان فراه که صبح روز چهارشنبه در مرکز آن ولایت راه‌اندازی شده بود، به خشونت گرایید.

صدها باشندۀ معترض فراه، در این تظاهرات خواهان برکناری والی، رئیس امنیت ملی و فرمانده این ولایت شدند.

این افراد با بستن بازارهای شهر فراه، مقام های محلی و امنیتی این ولایت را به حمایت از طالبان و نرساندن صدای مردم به مقام‌های مرکزی متهم می‌کنند.

دادالله قانع، عضو شورای ولایتی فراه می‌گوید، در جریان تظاهرات، هفت تن از معترضان در نتیجۀ تیراندازی نیروهای امنیتی افغان زخمی شدند که به مراکز صحی خصوصی و دولتی منتقل گردیدند.

به گفتۀ وی، مظاهره کنندگان هشدار داده اند که اگر حکومت به خواست آنها رسیدگی نکند، دامنه اعتراضات آنان گسترده تر خواهد شد.

با اینکه اعضای شورای ولایتی فراه از زخمی‌شدن هفت تن از مظاهره چیان خبر میدهند؛ اما عبدالجبار شایق رئیس صحت عامه ولایت فراه به رادیو آشنا – صدای امریکا می‌گوید، تنها دو تن از جوانان که در جریان این تظاهرات زخمی شده بودند، به مراکز صحی در این ولایت انتقال داده شده اند.

به گفتۀ وی، وضعیت صحی زخمیان نگران‌کننده نیست.

اما ناصر مهری، سخنگوی والی فراه، زخمی‌شدن افراد ملکی را در جریان این تظاهرات، رد می‌کند و می‌گوید، نیروهای امنیتی تنها برای پراکنده ساختن مظاهره‌چیان تیراندازی هوایی کرده اند.

به گفتۀ آقای مهری، تظاهرات روز چهارشنبه بدون آگاهی مسوولین محلی و امنیتی این ولایت و "توسط شماری از افراد سواستفاده گر" برگزار شده که هدف آنها "ایجاد آشوب و افزایش ناامنی" در این شهر است.

جمیله امینی عضو شورای ولایتی فراه می‌گوید، این تظاهرات پس از آن راه اندازی شد که پولیس شاهراه یک دوکاندار شهر فراه را به روز سه شنبه با شلیک گلوله کشت و به دنبال این واقعه زمانی که بزرگان این ولایت می‌خواستند با مقام‌های ارشد امنیتی دیدار کنند، با ممانعت والی مواجه شدند.

XS
SM
MD
LG