لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات محلی فراه: به طالبان تلفات سنگین وارد شده است


مقام های امنیتی ولایت فراه از وارد کردن تلفات سنگین به گروه طالبان در این ولایت خبر میدهند.

اقبال باهر سخنگوی قوماندانی امنیه فراه به رادیو آشنا صدای آمریکا گفت در جریان عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغان در آن ولایت از چهار روز به این سو ۳۲ تن از افراد طالبان کشته و ۴۱ تن دیگر زخمی شده اند.

آقای باهر می گوید بیشترین درگیری قوای افغان با گروه طالبان در مناطق "فراه رود" و "تودنک های" ولسوالی بالابلوک بوده است.

سخنگوی قوماندانی امنیه فراه می افزاید که دلیل طولانی شدن جنگ، استفاده طالبان از مردم و خانه های مسکونی به عنوان سپر در مقابل نیروهای افغان است.

این مقام امنیتی ولایت فراه همچنان از بازداشت سه تن از افراد طالبان در جریان این درگیری ها در ولسوالی بالابلوک آن ولایت خبر داد.

اقبال باهر می گوید در عملیات مشترک نظامیان افغان همچنان ده ها واسطه نقلیه و جنگ افزار گروه طالبان از بین رفته و یک تن از نیروهای امنیتی افغان کشته و دو تن دیگر زخم برداشته اند.

قول اردوی ۲۰۷ ظفر در غرب افغانستان نیز با نشر خبرنامه ای گفته که عملیات "امید نمبر ۳۳"تا پاکسازی کامل ولسوالی بالابلوک و شاهراه فراه رود از وجود مخالفین دولت ادامه خواهد داشت.

گروه طالبان اما گفته اند که در این درگیری ها شش تن از نیروهای امنیتی افغان را کشته و ۹ تن دیگر را زخمی کرده اند.

اظهارات ضد و نقیض

عصر روز جمعه ناصر مهری سخنگوی والی فراه از کشته شدن ۸ تن به شمول کودکان و زخمی شدن دست کم ۲۲ تن دیگر از باشنده گان آن ولایت در اثر انفجار ماین کنار جاده در منطقه تودنک های ولسوالی بالابلوک فراه خبر داد.

اما زخمی شده گان این رویداد در ولایت فراه ادعا می کنند که به دنبال وارد شدن افراد طالبان به مناطق مسکونی شان مجبور به ترک خانه هایشان شدند که در بین راه هدف بمباران هلیکوپترهای نظامی قوای افغان قرار گرفتند.

موضوعی که به شدت از سوی مقام های محلی در ولایت فراه و مسوولان قول اردوی ۲۰۷ ظفر در غرب افغانستان رد می شود.

نجیب الله نجیبی سخنگوی قول اردوی ۲۰۷ ظفر در غرب می گوید آنان در روز جمعه در جریان عملیات نظامی از قوای هوایی استفاده نکردند و باشنده گان فراه با ماین هایی برخورد کرده اند که گروه طالبان برای آماج قرار دادن نیروهای افغان جابجا کرده بودند.

قرار بود امروز هیاتی برای بررسی هر چه بیشتر این موضوع که آیا رویداد عصر روز جمعه در اثر انفجار ماین کنار جاده بوده یا بمباران هلیکوپترهای نیروهای افغان به فراه برسد که به گفتۀ یونس رسولی معاون والی فراه تاهنوز به آن ولایت نیآمده است و خود اداره محلی هم به دلیل جنگ روان در آن منطقه هنوز هیاتی را تعین نکرده است.

آقای رسولی گفت بعد از اینکه وضعیت امنیتی در آن مناطق بهتر شود هیاتی را برای بررسی هر چه بیشتر موضوع تعین و به منطقه اعزام خواهند کرد.

از جانب دیگر گروه طالبان نیز در وب سایت رسمی شان کشته و زخمی شدن افراد ملکی توسط قوای هوایی افغان در ولایت فراه را محکوم کرده ، آن را یک جنایت بشری خوانده اند.

با اینکه مقام های افغان می گویند به گروه طالبان تلفات سنگین وارد کرده و آنان را از مناطق مختلف ولایت فراه بیرون رانده اند اما باشنده گان فراه می گویند هنوز جنگ بین نیروهای افغان و افراد طالبان در آن مناطق جریان دارد.

XS
SM
MD
LG