لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی‌ها از احتمال سقوط فراه به دست طالبان


رئیس شورای ولایت فراه می‌گوید که در صورت نرسیدن قوای اضافی فراه نیز به سرنوشت کندز گرفتار خواهد شد
رئیس شورای ولایت فراه می‌گوید که در صورت نرسیدن قوای اضافی فراه نیز به سرنوشت کندز گرفتار خواهد شد

رئیس شورای ولایتی فراه می‌گوید که بی توجهی حکومت مرکزی سبب خواهد شد که فراه نیز مانند کندز به دست طالبان سقوط کند.

فرید بختاور گفته است که تمام مناطق اطراف و راه‌های مواصلاتی به مرکز آن ولایت در محاصره مخالفان مسلح دولت است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:28 0:00
لینک دانلود

فراه که همواره شاهد حضور گستردۀ مخالفان مسلح دولت بوده است، اینبار دستخوش جنگی خونین است. از دو هفته به اینسو درگیری در ساحات مختلف به ویژه ولسوالی‌های بالابلوک و پشت‌رود این ولایت ادامه دارد.

آقای بختاور با اشاره به نبرد شدید نیروهای امنیتی و دفاعی افغان با طالبان در مربوطات ولایت فراه گفت که اگر نیروهای بیشتر به فراه اعزام نشود، فراه نیز به سرنوشت کندز مواجه خواهد شد.

رئیس شورای ولایتی فراه همچنان می‌گوید شاهراه عمومی این ولایت در محاصره افراد طالبان است و نیروهای محلی – در حالت دفاعی - بدون حمایت حکومت مرکزی در مقابله با گروه طالبان آسیب پذیرند.

طولانی‌شدن درگیری‌ها بین نیروهای افغان و گروه طالبان در ولسوالی پشت رود فراه نیز فعالان مدنی در این ولایت را نگران ساخته است.

حمیدالله رحمانی نماینده جامعه مدنی ولایت فراه ؛ به تلفات بلند انسانی در این ولایت اشاره می‌کند و از طرف‌های درگیر در جنگ می‌خواهد تا با برقراری آتش بس، به زندگی صلح‌آمیز روی بیاورند.

والی فراه نیز وجود تهدیدات بلند امنیتی را در ولسوالی‌های پشت رود و بالا بلوک آن ولایت می‌پذیرد؛ اما از وارد نمودن تلفات شدید به گروه طالبان سخن می‌زند.

محمد آصف ننگ گفت که در نبردهای اخیر ۴۶ جنگجوی مخالف دولت کشته شده و نیز نیروهای طرفدار دولت هفت کشته و ۱۵ زخمی داده است.

با تشدید جنگ، قول اردوی ۲۰۷ ظفر دو بال هیلکوپتر جنگی را برای حمایت هوایی نیروهای امنیتی افغان به ولایت فراه اعزام کرده است.

XS
SM
MD
LG