لینک های دسترسی

Breaking News

دیپلمات مجرب افغان نماینده ویژه ملل متحد تعیین شد


فرید ظریف تجربه وسیعی در امور دپلماتیک، بین المللی و ملل متحد دارد.
فرید ظریف تجربه وسیعی در امور دپلماتیک، بین المللی و ملل متحد دارد.

بن کی مون، سرمنشی ملل متحد فرید ظریف، یک دیپلمات مجرب افغان را به حیث نماینده ویژه ملل متحد برای ماموریت این سازمان بین المللی در لایبریا تعیین کرده است.

آقای ظریف در حال حاضر نماینده ویژه و رئیس ماموریت اداره موقت ملل متحد در کوسوفو است.

بر اساس وب سایت ملل متحد، فرید ظریف تجربه وسیعی در امور دپلماتیک، بین المللی و ملل متحد دارد که در پست های مختلف داخل و بیرون افغانستان کار کرده است.

آقای ظریف در سال های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۷ به حیث نماینده دائمی افغانستان در ملل متحد در نیویورک ایفای وظیفه کرد. بعدا در سال های ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۹ معاون وزیر خارجه و در سال های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ مشاور رئیس جمهور در امور بین الملی بود.

فرید ظریف از سال ۱۹۹۳ کار در ملل متحد را آغاز کرد و در دفتر مرکزی در نیویورک و در عملیات های صلح، سیاسی و بشری در اریتریا، لایبریا، افریقای جنوبی، عراق، و سودان در ظریفت های مختلف کار کرد.

آقای ظریف همچنین به حیث مدیر بخش اروپا و امریکای لاتین در دفتر عملیات ها مربوط اداره عملیات های صلحبانی در سال های بین ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ کار کرد.

  • 16x9 Image

    محمد احمدی - واشنگتن

    محمد احمدی از سال ۲۰۰۷ به کار در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. او از سال ۲۰۰۱ کار خبرنگاری را به حیث گزارشگر آزاد رادیو صدای امریکا آغاز کرد و در ایران و شهرهای مختلف افغانستان گزارشگر بود. محمد احمدی یک سال گزارشگر تلویزیون آشنا صدای امریکا در کابل نیز بود.

XS
SM
MD
LG