لینک های دسترسی

Breaking News

برخی فاریابیان در اعتراض به ناامنی تحصن کردند


برخی باشندگان ولایت فاریاب به دلیل افزایش ناامنی‌ها در این ولایت، خیمه‌های تحصن را در میمنه برپا کردند.

تحصن‌کنندگان درمقابل دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد (یوناما)، مقام ولایت، ریاست امنیت ملی و خانۀ والی، خیمه‌های شان را برافراشته اند.

ذین‌الدین عابدی، یکی از تحصن‌کنندگان فاریابی به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که ناامنی‌ها سبب شده است تا آنان این حرکت مدنی را انجام دهند.

او افزود: "تقریباً یک سال ونیم است که راه میمنه با کابل و مرکز و بلخ و این طرف هم با بادغیس مسدود است. در ناامنی‌ها در مسیر راه‌ها چندین کشته و شهید داد مردم،حتی یک مامور ملکی هم نمیتواند عبور و مرور کند، مسدودبودن راه چهار ولسوالی با مرکز دلایل تحصن ما است".

محمد نجوا، یکی دیگر از تحصن‌کنندگان فاریاب حضور نیروهای خارجی را برای تامین امنیت در شمال افغانستان، انتقاد کرد.

او افزود: "یاد تان است قرارداد امنیتی و استراتیژی با امریکا امضا شد؛ اما هنوز مشخص نیست که سود این قرارداد برای مردم چه است...در حالی که یک سلسله امتیازات به نیروهای امریکا داده شده، چه نفعی به مردم دارد به تامین امنیت مردم؟".

تحصن‌کنندگان تأکید دارند که آنان نیروی مقابله با موترسایکل‌سوارانی که مسیرهای مواصلاتی را ناامن ساخته اند، ندارند و حکومت با یوناما باید چاره‌ای بیابند.

تحصن‌کنندگان در فاریاب، حکومت محلی را در تامین امنیت ناتوان خواندند.

درهمین حال جاوید بیدار، سخنگوی والی فاریاب، به صدای امریکا گفت که خواست‌ تحصن‌کنندگان راه‌اندازی عملیات تا روز یکشنبه بود نه برپایی خیمه تحصن.

سخنگوی والی فاریاب،گفت که عملیات از روز شنبه آغاز گردیده و تلاش‌ها برای وصل‌شدن چندین ولسوالی به مرکز فاریاب جریان دارد.

او افزود: "اینها ورقی که پیشکش کرده اند تا روز یک شنبه عملیات شروع نشود، عملیات شروع شده از روز شنبه، قوت‌های ما از شیرین‌تگاب به مرکز ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر پیشروی کرده اند در روستای اسلام قلعه ولسوالی شیرین تگاب".

مقام‌های محلی فاریاب وجود مشکلات و ناامنی‌ها در این ولایت را پذیرفته و از تلاش‌ها برای ختم ناامنی‌ها خبر داده اند.

تحصن‌کنندگان در میمنه هشدار دادند تا زمانی که خواست‌های شان را حکومت عملی نکند، تحصن‌شان ادامه خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG