لینک های دسترسی

Breaking News

ادارهٔ تحقیقات فدرال به تیم جستجوی کودک ناپدید شدهٔ‌ افغان تبار پیوست


تصویر از ویب سایب ادارهٔ تحققات فدرال ایالات متحده یا FBI
تصویر از ویب سایب ادارهٔ تحققات فدرال ایالات متحده یا FBI

پولیس روز سه شنبه چهارم جنوری‌ ( ۱۴ جدی) گفت که ادارهٔ تحقیقات فدرال امریکا یا FBI به تیم جستجوی پیوسته است که در صدد پیدا کردن یک کودک سه سالهٔ افغان تبار است.

لینا سردار خیل سه ساله برای آخرین بار ناوقت پس از چاشت ۲۰ دسمبر ۲۰۲۱ میلادی در پارک تفریحی مجتمع اپارتمان های رهایشی شان در شمالغرب شهر سن انتونیو واقع در ایالت تکزاس دیده شده بود.

ویلیام مک مانوس، رییس پولیس منطقه،‌ گفته است که تیم ۱۲ نفری ادارهٔ تحقیقات فدرال امریکا یا FBI دوشنبه شب از شهر واشنگتن دی سی پرواز کرد و تمام روز سه شنبه،‌ چهارم جنوری،‌ مصروف جستجوی لینا در آب های نزدیک خانهٔ شان بود.

به گفتهٔ‌ مک مانوس، این تیم در حال حاضر فقط در تلاش است تا سرنخی از این کودک ناپدید شده را پیدا کنند.

این مقام پولیس گفته است که همه تلاش های ممکن را برای یافتن لینا به خرچ خواهد داد.

پولیس گفته است که لینا آخرین بار با یک لباس سرخ، جاکت و بوت های سیاه دیده شده بود.

خانوادهٔ این کودک گزارش داده است که لینا همراه با مادرش در پارک تفریحی مجتمع اپارتمان های شان بود. مادرش برای چند دقیقه از پارک تفریحی دور رفت،‌ اما زمانیکه برگشت، لینا ناپدید شده بود.

تا حال مشخص نشده است که آیا این کودک سه ساله اختطاف شده است یا خیر.

شماری از رسانه های ایالات متحده گزارش داده اند که دو نهاد برای معلوماتی که منجر به پیدا شدن لینا شود و یا منجر به دستگیری کسانیکه شود که احتمالا در اختطاف وی دست دارند، جایزه تعیین کرده اند.

بر اساس این گزارش ها،‌ موسسهٔ توقف کنندهٔ جنایات یا Crime Stoppers که یک سازمان غیر انتفاعی است،‌ ۵۰ هزار دالر جایزه برای معلوماتی تعیین کرده است که منجر به دستگیری آدم ربای مظنون شود.

علاوه بر آن،‌ مرکز اسلامی واقع در شهر سن انتونیو نیز در حال حاضر ۱۰۰ هزار دلار به عنوان جایزه برای کمک به یافتن لینا اختصاص داده است.

ریاض سردار خیل، پدر این کودک، به تلویزیون KENS گفته است که وی با خانواده اش به دلیل "تهدیدی که متوجه ما بود، در سال ۲۰۱۹ میلادی از افغانستان به ایالات متحده آمدیم."

XS
SM
MD
LG