لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس فدرال امریکا ۸۰۰ تبهکار را در ۱۶ کشور به دام انداخت 


بیروی تحقیقاتی فدرال امریکا (FBI) می‌گوید که در یک عملیات سری صدها تبهکار را در چندین کشور به دام انداخت.

اف بی آی گفته است که گروه‌های تبهکار با استفاده از یک اپلکیشن انتقالات محموله‌های مواد مخدر و کشتارها را طرح‌ریزی می‌کردند که به گونهٔ سری توسط این اداره کنترول می‌شد.

گروه‌های تبهکار در سراسر جهان برای سازماندهی جرایم از برنامه های Sky ECC و EncroChat استفاده می‌کردند که ادارات تنفیذ قانون فعالیت آنرا چندی پیش متوقف کرد.

پس از آن، این گروه‌ها در پی یافتن راه دیگری بودند تا از طریق آن به گونهٔ محفوظ برنامه‌های شان را طرح و عملی کنند و این درست زمانی بود که ادارهٔ‌ تحقیقاتی فدرال امریکا اپلکیشن ANOM را که در تیلیفون‌های مخصوص نصب شده بود به گونهٔ غیر مستقیم در مدت ۱۸ ماه در بیش از ۱۰۰ کشور به دسترس ۳۰۰ گروه قرار داد.

این گروه‌ها با استفاده از این تلیفون‌ها قاچاق مواد مخدر و سایر برنامه‌های شان را طرح و تطبیق می‌کردند،‌ بی خبر از اینکه ادارات پولیس این کشور‌ها به تمامی این معلومات دسترسی داشته و آنرا نظارت می‌کردند.

این عملیات زیر نام Trojan Shield سبب عملیات پولیس در ۱۶ کشور شد که در آن بیش از ۸۰۰ مظنون بازداشت و بیش از ۳۲ تن مواد مخدر، ۲۵۰ میل اسلحه،‌ ۵۵ عراده موتر گران‌قیمت و بیش از ۱۴۸ میلیون دالر پول نقد و رمزارز ضبط شد.

کالون شیفرز، معاون پولیس فدرال امریکا در بخش تحقیقات جنایی در جریان یک کنفرانس در هالند گفت که اطلاعات به دست آمده سبب جلوگیری از قتل‌ها، ضبط مواد مخدر و تسلیحات شد.

مقامات در هالند، فنلند و حتا آسترالیا از بازداشت صدها مظنون جنایت پیشه و ضبط صدها کیلوگرام مواد مخدر خبر داده اند.

این عملیات توسط بیروی تحقیقاتی فدرال امریکا رهبری می‌شد که در آن ادارهٔ مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده، پولیس بین المللی و ادارات تنفیذ قانون چندین کشور شامل بودند.

XS
SM
MD
LG