لینک های دسترسی

Breaking News

رد اتهام جنایی علیه کلنتن از جانب اف بی آی در رابطه به ایمیل ها


هلیری کلنتن در جریان مبارزات انتخاباتی در ایالت فلوریدا
هلیری کلنتن در جریان مبارزات انتخاباتی در ایالت فلوریدا

دو روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری امریکا، جیمز کومی، رئیس اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده یا اف بی آی به کانگرس امریکا اطلاع داد که با بررسی ایمیل های جدیدی که در کمپیوتر شوهر دستیار هلیری کلنتن در زمان تصدی وزارت خارجه یافت شده بود، یک بار دیگر به این نتیجه رسیده اند که خانم کلنتن با استفاده از یک سرور خصوصی برای ایمیل هایش، مرتکب کدام جرم نشده است.

آقای کومی در ماه جولای گفته بود که براساس تحقیق اف بی آی، کلنتن در رابطه به استفاده از سرور خصوصی کدام جرمی را انجام نداده است.

جیمز کومی، رئیس اف بی آی
جیمز کومی، رئیس اف بی آی

اما حدود یک و نیم هفته قبل، آقای کومی طی نامه ای به شماری از کمیته های کانگرس امریکا خبر داده بوده که در حاشیه تحقیق اف بی آی درباره مسائل اخلاقی شوهر دستیار کلنتن، به مجموعه ای از ایمیل های جدید که مرتبط به هلیری کلنتن می شود برخورده و نیاز به بررسی آن دارند.

در حالیکه ستاد انتخاباتی هلیری کلنتن از این نتیجه گیری اف بی آی ابراز خرسندی کرده است دونالد ترمپ نامزد حزب جمهوریخواه در واکنش گفت که کلنتن تحت حمایت یک سیستم فاسد قرار دارد.

تحلیل گران می گویند قبل از پیشکش کردن موضوع ایمل های جدید از سوی رئیس اف بی آی به کانگرس امریکا، هلیری کلنتن بر اساس نظر پرسی ها، بر رقیب جمهوریخواه اش دونالد ترمپ پیشی داشت اما نشر آن خبر، ضربه شدیدی به مبارزات انتخاباتی خانم کلنتن وارد کرد و منجر به آن شد که در برخی نظرپرسی ها، دونالد ترامپ خود را به او نزدیک کرده و حتی درصدی هواخواهانشان مساوی گردد.

نظرپرسیها حاکی از آنست که خانم کلنتن هنوز از رقیب خود پیشی دارد، اما این برتری بسیار اندک است و ایالتهای سرنوشت ساز میتوانند در روز انتخابات، همه چیز را به نفع یکی از نامزدها تغییر دهند.

XS
SM
MD
LG