لینک های دسترسی

Breaking News

تصادم دو قطار آهن در یونان ۲۶ کشته و ۸۵ زخمی برجا گذاشت


مقامات ادارهٔ خدمات اطفاییهٔ یونان روز چهار شنبه اول مارچ (دهم حوت)‌گفتند که در اثر تصادم یک قطار آهن مسافربری با یک قطار باربری دست کم ۲۶ نفر کشته و ۸۵ نفر دیگر زخمی‌ شدند.

این تصادم صبح وقت چهار شنبه به وقت محل در منطقهٔ تمپه واقع در ۳۸۰ کیلومتری شمال آتن، پایتخت یونان، رخ داد و چندین کابین ریل از خط آهن منحرف شده و دچار آتش‌سوزی شدند.

مقامات شفاخانه‌ای درشهر لاریسا گفته اند که دست کم ۲۵ نفر در این تصادم به شدت زخمی‌شده اند. شماری افرادیکه زخم‌های سطحی برداشته بودند، در ساحه تداوی شدند.

واسیلیس وارتاکویانیس، سخنگوی ادارهٔ خدمات اطفاییهٔ یونان، گفته است که روند تخلیه به دلیل شدت تصادم دو قطار در شرایط بسیار دشوار در حال انجام است.

او گفت که بخش‌های شفاخانه که برای تداوی مصدومان سوختگی استفاده می‌شوند، اطلاع داده شده و ده‌ها امبولانس در عملیات نجات شرکت دارند.

مقامات گفته اند که از اردو نیز برای نجات افرادی که در این تصادم گیر مانده اند، کمک خواسته شده است.

کاستاس آگوراستوس، والی منطقهٔ‌ تسالی، در اظهاراتی به تلویزیون دولتی یونان، تصادم دو قطار را "بسیار قدرتمند" توصیف کرد و گفت که "شب وحشتناکی" بود.

مقامات قطار آهن گفته اند که قطار مسافربری که از شمال آتن به سمت منطقهٔ تسالونیکی در حرکت بود، نزدیک به ۳۵۰ مسافر را با خود حمل می‌کرد.

XS
SM
MD
LG