لینک های دسترسی

Breaking News

انگلستان یک گام دیگر به مرحلهٔ نهایی جام جهانی فوتبال قطر نزدیک‌تر شد


ضربۀ سهمگین هری کین، مهاجم و کپتان تیم انگلستان و بازیکن توتنهام که به گول دوم انگلستان منجر شد
ضربۀ سهمگین هری کین، مهاجم و کپتان تیم انگلستان و بازیکن توتنهام که به گول دوم انگلستان منجر شد

تیم ملی فوتبال انگلستان پس از یک رقابت تقریباٌ یک جانبه در برابر سنیگال با نتیجۀ سه مقابل صفر پیروز شد و به دور یک برهشت جام جهانی قطر صعود کرد.

رقابت میان این دو تیم از قبل پیشبینی شده بود و نظریات هواداران و مبصرین فوتبال هم بیشتر به پیروزی تیم فوتبال انگلستان اشاره داشت.

تیم سنیگال با وجود بازیکنان کارکشته‌ای که در ترکیب خود داشتُ نتوانستند حتا یکبار هم دروازۀ تیم انگلستان را باز کند. در ده دقیقۀ نخست بازی، فرصت طلایی گول‌زنی به مهاجم سنیگال دست داد اما دروازه بان تیم انگلستان توانست ضربۀ تکتیکی سنیگال را با یک دست مهار کند.

گول‌های تیم انگلستان در دقایق ۳۸، ۴۸ و ۵۷ بازی به ترتیب توسط جوردن هندرسن، هری کین و بوکایو ساکا به ثمر رسید.

گول اول و سوم انگلستان هر دو پس از "فرصت‌طلبی خط میانه و فرار مهاجمین انگلیسی از خط دفاعی سنیگال" به ثمر رسید. هر دو گول از دو کنج میدان با "پاس هموار و چسپیده به زمین" در محوطۀ دروازۀ سنیگال ارسال شد و مهاجمین انگلیسی توانستند با راحتی توپ را وارد دروازه کنند.

گول دوم انگلستان که توسط هری کین به ثمر رسید ناشی از یک ضربۀ زیبا و سهمگینی بود که جال دروازۀ سنیگال را در سمت چپ بوسه زد.

بازیکنان تیم های مختلف لیگ برتر انگلستان با پیراهن تیم ملی؛ لیورپول، مانچستر یونایتد - رقبای همدیگر
بازیکنان تیم های مختلف لیگ برتر انگلستان با پیراهن تیم ملی؛ لیورپول، مانچستر یونایتد - رقبای همدیگر

انگلستان در سطح جهان از بلندترین، قیمتی‌ترین و پر ستاره‌ترین لیگ فوتبال بر خوردار است و مبصرین فوتبال بسیاری اوقات عدم دستیابی انگلستان به قهرمانی جام جهانی را، توجه بیشتر فدراسیون فوتبال این کشور به لیگ برتر انگلستان عنوان می‌کنند تا تیم ملی این کشور.

میان بازیکنان تیم‌های معروف لیگ برتر انگلستان مثل مانچستر یونایتد، مانچستر سیتی، لیورپول، توتنهام، ارسنال و ... رقابت بسیار سخت و بسا اوقات ناسالمی در جریان است؛ اما به باور مبصرین ورزشی، حضور این بازیکنان در زیر چتر تیم ملی هنوز هم فضای تیم‌های لیگ برتر انگلستان را در ذهن تداعی می‌کند.

وقتی بازیکنان تیم ملی انگلستان به میدان می‌ایند، مبصرین رسانه‌های ورزشی آنان را به نام تیم‌های کلپ هایشان صدا می‌زنند؛ مثلا می گویند که بازیکن مانچستر یونایتد به مهاجم لیورپول پاس داد یا هم دروازه بان چیلسی ضربۀ توپ مهاجم توتنهام را مهار کرد.

شایان ذکر است که گول های روز یکشنبه چهارم دسمبر انگلستان در جام جهانی توسط بازیکنان لیورپول، توتنهام و ارسنال به ثمر رسید، آنچه در سالیان دراز حضور این بازیکنان را در زیر یک چتر، کمتر می‌‌توان شاهد بود.

تیم انگلستان پس از شکست سنیگال در دور یک بر هشت به مصاف فرانسه، مدافع لقب قهرمانی جام جهانی خواهد رفت. رقابت‌های روز دوشنبه این دور حذفی میان تیم های جاپان – کروشیا و برازیل – کوریای جنوبی برگزار خواهد شد که در آن مشخص می‌شود که آیا در دور یک بر هشت، قارۀ آسیا نمایندۀ خواهد داشت یا نه.

XS
SM
MD
LG