لینک های دسترسی

Breaking News

کروشیا با شکست مراکش مدال برونز جام جهانی قطر را کسب کرد


تیم کروشیا بار دیگر در رقابت های جام ملت های اروپا که دو سال بعد برگزار می شود حضور خواهد یافت.
تیم کروشیا بار دیگر در رقابت های جام ملت های اروپا که دو سال بعد برگزار می شود حضور خواهد یافت.

جام جهانی فوتبال قطر یک گام دیگر به دور نهایی خود نزدیک شد. تیم فوتبال کروشیا روز شنبه ۱۷ دسمبر (۲۶ قوس) با پیروزی ۲-۱ در برابر مراکش به مقام سوم این جام دست یافت.

نخستین گول رقابت میان این دو تیم در دقیقۀ هفت بازی با یک ضربۀ سر یاسکو گیواردیول، مهاجم کروشیایی، از داخل محوطۀ جزا وارد دورازۀ مراکش شد.

اما دو دقیقه بعد، اشرف داری، مهاجم شماره ۹ تیم مراکش، توانست با یک ضربۀ سر حساب شده در نزدیکی دروازۀ تیم کروشیا، گول مساوی تیمش را به ثمر برساند.

رقابت میان این دو تیم که دور دشواری را در نیمه نهایی در برابر تیم های ارجنتاین و فرانسه سپری کردند، تقریباً "تنگاتنگ و از لحاظ تخنیکی نزدیک" بود.

کنترول توپ نزد تیم مراکش ۴۹ درصد حالانکه کروشیایی ها پنجاه و یک درصد کنترول توپ را در اختیار داشتند. دقت پاس‌های هر دو تیم بین ۸۴ تا ۸۵ درصد بود.

لحظه ای از بازی میان تیم های مراکش و کروشیا
لحظه ای از بازی میان تیم های مراکش و کروشیا

این بازی در نیمۀ دوم هیچ گولی را شاهد نبود، چرا که کروشیایی‌ها گول دوم تیم شان را در دقیقۀ ۴۲ بازی با یک ضربۀ "آهسته اما حساب شده" به ثمر رساندند.

ضربۀ حساب شدۀ میسلا اورسیج، بازیکن کروشیایی، دور از دسترس دروازه بان مراکشی، تیر عمودی راست دروازه را بوسه زد و برای دومین بار دروازۀ مراکش باز شد.

این رقابت با همین نتیجه پایان یافت و تیم مراکش که برای نخستین بار به عنوان یک تیم افریقایی تا مرحلۀ نیمه نهایی رسیده بود، جام جهانی فوتبال قطر را با کسب جایگاه چهارم پایان داد.

کروشیایی‌ها در سال ۲۰۱۸ نایب قهرمان این جام شده بودند، اما در سال ۱۹۹۸ هم توانسته بودند به مدال برونز جام جهانی که در فرانسه برگزار شده بود، دست یابند.

لیونل مسی که همه ای چشم ها به کارکردگی و معجزۀ او در رقابت با فرانسه دوخته شده است.
لیونل مسی که همه ای چشم ها به کارکردگی و معجزۀ او در رقابت با فرانسه دوخته شده است.

رقابت نهایی این جام میان تیم های فوتبال ارجنتاین و فرانسه روز یکشنبه ۱۸ دسمبر (۲۷ قوس)‌ برگزار می‌شود که در آن فرانسه برای دفاع از لقب قهرمانی به میدان می رود و ارجنتاین هم تلاش خواهد کرد تا برای نخستین بار پس از ۱۹۸۶ که دییگو مارادونا جام طلایی را به این کشور برد، لقب قهرمانی را از آن خود کند.

مبصرین به این باور اند که همۀ چشم‌ها به لیونل مسی، کپتان و فوق ستارۀ فوتبال تیم ارجنتاین، دوخته شده و بار مسوولیت زیادی بر دوش او قرار دارد.

در حالیکه ممکن است این آخرین حضور مسی در جام جهانی فوتبال باشد، او تا اکنون نتوانسته لقب قهرمانی جام جهانی فوتبال را به عنوان کپتان به کشورش کسب کند، آنچه دییگو مارادونای فقید، آن را در کارنامۀ فوتبال خود دارد.

XS
SM
MD
LG