لینک های دسترسی

Breaking News

ادامۀ درگیری‌ها میان نیروهای افغان و داعش در ننگرهار


در جریان درگیری‌های یک هفته‌یی، بر اساس آمار حکومت، دو فرد ملکی نیز کشته شده اند و داعش حدود سی خانه را آتش زده است.
در جریان درگیری‌های یک هفته‌یی، بر اساس آمار حکومت، دو فرد ملکی نیز کشته شده اند و داعش حدود سی خانه را آتش زده است.

وضعیت ولسوالی کوت ننگرهار پس از آن رو به وخامت گذاشت که گروه داعش پوسته‌های پولیس محلی و نیروهای خیزش مردمی را در این ولسوالی هدف حملات تهاجمی قرار داد.

مقامات امنیت ملی ننگرهار قبلاً تأیید کرده اند که گروه داعش جنگ ولسوالی کوت را تحت رهبری فردی موسوم به سعد امارتی با حدود شش صد جنگجو آغاز کرده است.

به دنبال این حملات داعش، نیروهای امنیتی افغان عملیاتی را موسوم به «شاهین ۱۳» به هدف پاکسازی تمام مناطق ولسوالی کوت از وجود گروه داعش آغاز کرد.

به گفتۀ مقامات در تازه‌ترین درگیری‌های کوت، ده‌ها عضو گروه داعش کشته و زخمی شده اند.

دگرمن شیرین‌آقا فقیری آمر ارتباطات ستراتیژیک و امور عامه قول اردو ۲۰۱ سیلاب به صدای امریکا گفت در نتیجۀ عملیات هوایی و زمینی در ۲۴ ساعت گذشته در ولسوالی کوت، ۳۷ عضو گروه داعش کشته و ۴۴ تن دیگر زخمی شده اند.

دگرمن فقیری زخمی‌شدن یک سرباز افغان را در این درگیری تأیید کرد و افزود که به مردم ملکی آسیبی نرسیده است.

داعش به خاطر جلوگیری از پیش‌روی نیروهای امنیتی، ماین‌گذاری کرده اند و به گفتۀ دگرمن فقیری تا کنون 30 حلقۀ ماین ضد وسایط کشف و خنثی گردیده است.

در عملیات ضد داعش در ولسوالی کوت، علاوه بر قوای توپچی و هوایی افغان، قوای هوایی ائتلاف نیز همکاری دارند.

پاکسازی ۴۰ قریه

مقامات ولایت ننگرهار، عملیات اخیر ضد داعش را در ولسوالی کوت پر دستاورد خوانده اند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار به صدای امریکا گفت که این عملیات در مناطق دره‌یی سی‌پای، خورگی و جنجال غُندی انجام شد که در نتیجه ۴۰ قریه از وجود گروه داعش پاکسازی گردیده است.

به گفتۀ خوگیانی برخی مراکز و اسلحۀ داعش نیز در جریان این عملیات، منهدم شده اند.

مقامات امنیتی ننگرهار گفته اند، در مناطقی که از وجود جنگجویان داعش پاکسازی شده است، پوسته‌های نیروهای خیزش مردمی به هدف حفاظت این مناطق ایجاد می‌گردد.

قبلاً مقامات امنیت ملی ننگرهار از جابه‌جایی دو صد پولیس محلی جدید مجهز با اسلحۀ سنگین در ولسوالی کوت خبر داده اند تا با داعش مقابله کنند.

مردم محل عملیات نظامیان افغان را مؤفق خوانده و گفته اند، نیروهای امنیتی پوسته‌های را که قبلاً داعش از نزد نیروهای خیزش مردم و پولیس محلی تصرف کرده بودند؛ دوباره تحت کنترول گرفته اند.

هنوز داعش در مورد تلفات افراد این گروه و این عملیات اظهار نظر نکرده است.

درگیری میان نظامیان افغان و داعش در ولسوالی کوت وارد هفتمین روز خود می‌شود و حکومت ادعا کرده است که در این مدت بیش از ۲۰۰داعشی و دوازده نیروی حکومتی کشته شده اند.

در جریان درگیری‌های یک هفته‌یی، بر اساس آمار حکومت، دو فرد ملکی نیز کشته شده اند و داعش حدود سی خانه را آتش زده است.

XS
SM
MD
LG