لینک های دسترسی

Breaking News

کمک ۲۵میلیون دالری بانک جهانی برای دسترسی کودکان افغان به آموزش


بانک جهانی اعلام کرده است که برای افزایش دسترسی کودکان افغان، به ویژه دختران به آموزش، ۲۵میلیون دالر کمک مالی را تصویب کرده است.

این بانک روز پنجشنبه اول اپریل (۱۲حمل) با نشر خبرنامه‌ای گفت که این کمک مالی بلاعوض از طریق برنامه "همکاری جهانی برای آموزش" پرداخت خواهد شد.

به گفته بانک جهانی، این پول در کنار کمک به پروژه "اقرا" جهت احداث صد مکتب جدید، در زمینه ارتقای سطح آموزش، بهبود دسترسی کودکان به ویژه دختران به آموزش، پشتیبانی از برنامه‌های آموزشی برای معلمین و بلند بردن کیفیت برنامه‌های تعلیمی در سطح محلات به مصرف خواهد رسید.

هینری کرالی، رییس دفتر بانک جهانی برای افغانستان گفت که هنوز نیمی از مکاتب افغانستان فاقد زیرساخت‌های مناسب برای آموزش اند.

در خبرنامه به نقل از رییس دفتر بانک جهانی برای افغانستان آمده است: "این کمک مالی بلاعوض به دولت افغانستان کمک خواهد کرد تا یک محیط بهتر آموزشی را ایجاد کند و اطفال بیشتری را در سراسر این کشور شامل مکاتب نمایید."

الیس البرایت، رییس اجرایی برنامه همکاری جهانی برای آموزش گفته است که زمینه سازی برنامه های آموزشی برای دختران "سبب رشد اقتصاد، مهار مرگ و میر نوزادان و بهبود تغذیه کودکان می شود".

بربنیاد ارقام صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال (یونیسف)، نزدیک به چهار میلیون کودک افغان از رفتن به مکتب محروم اند که بیشتر شان دختر اند.

کمک مالی اتحادیه اروپا

به دنبال نگرانی‌ها از خشکسالی شدید در سال جاری، اتحادیه اروپا اعلام کرده است که دوصد هزار یورو را برای حمایت از آسیب‌دیدگان خشک‌سالی در ولایات بادغیس، بغلان و فاریاب کمک می‌کند.

اتحادیه اروپا گفته است که این حمایت مالی برای فراهم نمودن کمک غذایی اضطراری به مصرف خواهد رسید.

آرنوت پاولز، معاون هیات اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است: "کمبود بارندگی تاثیر مستقیم بر زراعت، دسترسی به آب آشامیدنی و بهداشت دارد. بناً این حمایت بشردوستانه که امروز اعلام شد پاسخ سریع اتحادیه اروپا برای کمک به آسیب‌پذیرترین افراد است."

به دلیل کمبود برف و باران در زمستان گذشته، پشبینی‌ها نشان می‌دهد که شماری از ساحات در افغانستان دچار خشک‌سالی شدید خواهد شد.

XS
SM
MD
LG