لینک های دسترسی

Breaking News

اختراع یک دستگاه برای ارزیابی صحت کارمندان اطفائیه


یک کارمند متقاعد اطفائیه در اسپانیا، دستگاه ارزیابی صحت را اختراع کرده است که از هوش مصنوعی استفاده می کند. انکشاف دهندگان امیدوارند که این دستگاه کارمندان ادارات اطفایه را از تنفس گاز های مضر محافظت کنند.

جون هیریرا، در طول 33 سال کار خود در بخش اطفائیه، هزاران آتش سوزی را خاموش کرده است. اما ده سال پیش، برای محافظت کارمندان اطفائیه در برابر گازهای مضر، فکر کردن در باره یک روش پیشرفته را آغاز کرد.

نتیجۀ تلاش او ساختن این وسیله ارزیابی صحت موسوم به Prometeo است که به اندازه یک آیفون می باشد. این وسیله مجهز با هوش مصنوعی بوده و اندازه کاربن مونواکساید، غلظت دود، درجه حرارت و رطوبت را در آن واحد سنجش می کند.

اطلاعات که توسط این وسیله پوشیدنی جمع آوری می شود به یک ساختار در کلود انتقال یافته و در آنجا توسط مدل یادگیری ماشین شرکت IBM ارزیابی می شود. سپس این اطلاعات به شکل رنگ های ساده برای کارمندان اطفائیه در مرکز فرمان نمایش داده می شود.

اگر رنگ سبز باشد، چیزی برای نگرانی وجود ندارد. اما اگر رنگ سرخ باشد، مرکز فرمان باید عاجل دست بکار شود و کارمند اطفائیه را از ساحه خارج کند.

همچنان اطلاعات در یک مرکز در کلود ذخیره شده تا تاریخچۀ انکشافات در طول زمان در آن ثبت شود.

این تکنالوژی جدید ممکن برای کارمندان اطفائیه در آسترالیا مفید باشد، زیرا در آنجا در نتیجه آتش سوزی به دلیل خشک سالی بی سابقه، دست کم 33 تن کشته شدند و بیش از 3 هزار خانه از بین رفت.

شرکت Prometeo در همین اواخر نخستین آزمایش این تکنالوژی را در یک آتش سوزی تنظیم شده در شهر بارسلونا انجام داد.

کارمند اطفاییه
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:47 0:00

XS
SM
MD
LG