لینک های دسترسی

Breaking News

پیکر یکی از قربانیان سقوط طیاره اوکراینی به افغانستان تسلیم داده شد


مقام‌های افغان از دریافت پیکر یکی از قربانیان سقوط طیاره اوکراینی در تهران، خبر داده اند.

مقامات در ولایت هرات گفتند که جسد یکی از شهروندان افغان، زین العابدین سعادت، را روز جمعه ۱۷ جنوری (۲۷ جدی) در بندر اسلام‌قلعه این ولایت تسلیم شدند.

مونسه حسن زاده، معاون والی هرات هنگام تسلیم گیری جسد این جوان افغان گفت: "مراسم تسلیم‌دهی یک تن از شهدای عزیز ما در نقطه صفری مرز اسلام قلعه انجام شد. آمار ما نشان می‌دهد که این‌ها ۱۳ تن بودند که اجساد هفت الی هشت نفر آن‌ها شناسایی و در شهرهای ایران تدفین شده اند".

اما اقارب سعادت شاکی اند که دولت دربخش تسلیم گیری جسد با آنان همکاری همه جانبه نکرده و آنان از یک هفته به اینسو برای به دست آوردن جسد این شهروند افغان تلاش کردند.

زین العابدین سعادت، باشنده اصلی ولایت دایکندی بود که چند سال پیش همراه با خانواده‌اش به ولسوالی گذره ولایت هرات بیجا شده بود.

اقارب او از دولت افغانستان خواستند تا مانند سایر کشورها، این رویداد را از نزدیک پیگیری کند.

این در حالی است که دیروز نمایندگان کشورهایی که شهروندان شان در سقوط طیارۀ اوکراینی در ایران کشته شدند، طی نشستی در لندن از تهران خواستند "مسوولیت کامل" این رویداد را پذیرفته و به خانواده‌های قربانیان "غرامت" بپردازد.

وزارت خارجۀ افغانستان دیروز (پنجشنبه) با نشر خبرنامه‌ای در وبسایت رسمی خود نگاشت که شرکت کنندگان همچنان خواستار انجام بررسی "دقیق، مستقل و شفاف" بین المللی این رویداد شده و از ایران خواسته اند تا عاملان آن را از طریق اقدامات "شفاف قضایی" پاسخگو قرار دهد.

تحویل دادن جسد یک تن از قربانیان حادثۀ سقوط طیاره اوکراینی به افغانستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:12 0:00

XS
SM
MD
LG