لینک های دسترسی

Breaking News

برگزاری اولین مسابقه بین المللی بایسکل رانی دربامیان


ددراین مسابقه بایسکل رانی برعلاوه وزرشکاران افغان ورزشکاران کشورهای آلمان، فرانسه، هالند وناروی نیز اشتراک داشتند
ددراین مسابقه بایسکل رانی برعلاوه وزرشکاران افغان ورزشکاران کشورهای آلمان، فرانسه، هالند وناروی نیز اشتراک داشتند

اولین مسابقه بین المللی بایسکل رانی با اشتراک ۱۵۰ جوان ورزشکار از ولایات مختلف افغانستان و چهار کشور خارجی درولایت بامیان برگزارشد.

این مسابقه بین المللی بایسکل رانی تحت نام" تور بامیان" یا سیر دربامیان امروز جمعه درمرکز شهر این ولایت دایرشد. دراین مسابقه بایسکل رانی ۲۰ ورزشکار دخترو حدود ۱۳۰ ورزشکار پسر اشتراک کردند.

دختران ورزشکار دراین مسابقه ۳۰ کیلومتر را رکاب زدند وپسران فاصله چهل کیلو متر را طی کرده به رقابت پرداختند.

مسابقه بین المللی بایسکل رانی در بامیان
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:10 0:00

کبیر دادرس رییس اداره اطلاعات وفرهنگ ولایت بامیان هدف از برگزاری این مسابقه را ترویج فرهنگ ورزش ورشد صنعت سیاحت دراین ولایت می خواند.

آقای دادرس گفت:" برگزاری این رقابت ها به منظور حفظ محیط زیست سالم، ترویج فرهنگ ورزش و انعکاس تصویر صلح دوستی از افغانستان به جهان است".

دراین مسابقه بایسکل رانی وزرشکاران کشورهای آلمان، فرانسه، هالند وناروی اشتراک داشتند. مسئولین اتحادیه سیاحان ولایت بامیان می گویند که ورزشکاران بامیان، درآینده در مسابقات بین المللی چون توردی فرانس نیز اشتراک خواهند کرد.

مقام های اول، دوم وسوم این مسابقه بین المللی را سه جوان ورزشکار افغان از آن خود کردند که عضویت تیم ملی بایسکل رانی کشور را نیز دارند.

محمد انصاری عضو تیم ملی بایسکل رانی کشور دراین مسابقه ،دربین ۱۳۰ جوان مقام اول را از آن خود کرد.

آقای انصاری که تمرینات بایسکل رانی را درطی مدت یک ماه دربامیان سپری کرده است بعد از ختم این مسابقه به رادیو آشنا صدای امریکا گفت:" خیلی احساس خوشحالی دارم که توانستم حدود چهل کیلومتر فاصله را زودتر از رقبای داخلی وخارجی ام طی کنم".

مریم احمدی یکی از بانوان بایسکل ران بامیان، در مسابقه امروز دربین ۲۰ ورزشکار دختر مقام اول را از آن خود کرد. مریم احمدی از سایر دختران افغان نیز می خواهد که به رشته های ورزشی رو آورده، آزادانه درمسابقات ملی وبین المللی اشتراک نمایند".

در کنار این بانوان بایسکل ران، خانواده هایشان نیز برای تماشای این مسابقه آمده اند. معصومه مادر یکی از ورزشکاران می گوید که به تماشای مسابقه بایسکل رانی آمده ام تا دخترم را تشویق نمایم که برنده این مسابقه شود.

خانم معصومه از مادران افغان می خواهد که دخترانشان را تشویق به ورزش کرده آنان را بگذارند تا به رشته های ورزشی مختلف رو آورند.

تام کسی بون یکی از ورزشکاران کشور آلمان که دراین مسابقه اشتراک کرده است به صدای امریکا گفت:" بامیان یکی از ولایات امن وزیبای افغانستان است که صلح وامنیت آن، درسطح افغانستان نمونه بوده وپیامم به جوانان و سایر ورزشکاران این است که به بامیان سفر کنند وازآب وهوای گوارای این ولایت باستانی لذت ببرند".

مسئولین اتحادیه سیاحان ولایت بامیان می گویند که این مسابقه به هدف جلب توجه سیاحان خارجی وداخلی دایر شده است تا آنان به بامیان سفر نمایند.

محمد رضا ابراهیم رییس اتحادیه سیاحان بامیان دراین باره گفت:" یکی از اهداف مهم این مسابقات این است تا ولایت بامیان به عنوان یک مقصد چهار فصل سیاحتی به دنیا معرفی گردد.

آقای ابراهیم می گوید که درفصل خزان بامیان بهترین ظرفیت را برای برگزاری مسابقات ملی وبین المللی بایسکل رانی دارد.

اولین دور مسابقات بایسکل رانی "توربامیان" درسال گذشته درسطح ملی برگزار شده بود.

مسئولین اداره محلی ولایت بامیان می گویند که برای ترویج بهتر فرهنگ بایسکل رانی وتشویق جوانان به ورزش، آنان تصمیم دارند که مرکز فدراسیون بایسکل رانی افغانستان را در این ولایت ایجاد نمایند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG