لینک های دسترسی

Breaking News

غرق شدن قایق پناهجویان در سواحل تونس؛ پنج نفر جان باختند


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقامات امنیتی تونس می‌گویند که کم از کم، پنج پناهجو از کشورهای جنوب صحرای افریقا پس از آنکه قایق‌های‌شان روز شنبه هفتم جنوری (۱۷ جدی) در سواحل این کشور غرق شد، جان باخته و پنج نفر دیگر آنان ناپدید شدند.

فوزی مسمودی، سارنوال شهر بندری صفاقس گفت که گارد ساحلی تونس حدود ۲۰ نفر دیگر را که می‌خواستند با این قایق از طریق دریای مدیترانه به ایتالیا بروند، نجات داد.

مسمودی افزود که قایق‌های گارد ساحلی آب‌های صفاقس را برای یافتن پناهجویان ناپدید شده، جستجو می‌کنند.

سواحل صفاقس تونس در این اواخر به گذرگاه پناهجویانی مبدل شده که از جنگ و فقر در افریقا و آسیای میانه فرار کرده و به دنبال زندگی بهتر در اروپا استند.

بخش‌های از خط ساحلی تونس از جمله سواحل شهر صفاقس کمتر از ۱۵۰ کیلومتر از جزیرهٔ لمپدوزای ایتالیا فاصله دارد که آن را به نقطهٔ عطف پناهجویانی تبدیل کرده که می‌خواهند به اروپا بروند.

گروه حقوق بشری FTDES که مسایل مرتبط به پناهندگی را دنبال می‌کند گفته است که بین ماه‌های جنوری و سپتمبر سال گذشته بیش از ۲۳۵۰۰ پناهجو از کشورهای مختلف در سواحل تونس بازداشت شده اند.

به گفتهٔ این گروه بیش از ۵۰۰ پناهجو در جریان سفر به اروپا جان باخته اند.

بحیرۀ مدیترانه مرگبارترین مسیر مهاجرت در جهان خوانده شده است، با آنهم مردمان فقیر و ناچار کشورهای افریقایی در آرزوی یافتن زندگی بهتر در اروپا، به گونۀ فزاینده خطر سفر در این مسیر را به جان می‌خرند.

XS
SM
MD
LG