لینک های دسترسی

Breaking News

پنج جایزۀ یک میلیون دالری برای کسانی‌که واکسین کووید۱۹ می‌شوند


مایک دواین، والی اوهایو هنگام دریافت واکسین کووید۱۹
مایک دواین، والی اوهایو هنگام دریافت واکسین کووید۱۹

مایک دواین، والی ایالت اوهایوی ایالات متحده برای تشویق افراد مردد به گرفتن واکسین کووید۱۹، لاتری با جوایز یک میلیون دالری تعیین کرده است.

آقای دواین اعلام کرد که در پنج هفتۀ آینده از میان اسامی افرادی که کم از کم یک دوز واکسین کووید۱۹ را دریافت کرده باشند پنج نفر به قید قرعه‌ انتخاب خواهند شد و به هر یک آنان یک میلیون دالر داده خواهد شد.

قرار است این پنج جایزۀ یک میلیون دالری از بسته حمایتی دولت برای رسیدگی به همه‌گیری کروناویروس پرداخته شود، اما مشخص نیست که این طرح آقای دواین با مقررات فدرال در مورد استفاده از این بسته‌های حمایتی مطابقت دارد یا خیر.

آقای دواین در تویتر نوشت که شاید برخی، او را برای چنین اقدامی "دیوانه" خوانده و این ابتکار را هدر دادن پول بپندارند، اما به باور این والی جمهوریخواه، هدر دادن واقعی، زندگی‌هایی است که به رغم در دست بودن واکسین برای همگان، در اثر ابتلا به کووید۱۹ از دست می‌رود.

منتقدان این طرح می‌گویند که بهتر است این پول صرف ارایۀ واکسین به افرادی می‌شد که به دلایل گوناگون و موانع متعدد، از جمله عدم توانایی در استفاده از سیستم انترنتی برای ثبت‌نام و یا رفت و آمد به محل واکسیناسیون، واکسین نخواهند شد.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده برای برطرف کردن این موانع به ویژه در جوامع کم‌درآمد، شش میلیارد دالر اختصاص داده است.

یکی دیگر از ابتکارهای ایالت اوهایو برای تشویق کودکان و نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله به تطبیق واکسین کووید۱۹ این است که از میان این گروه سنی چندین نفر برای دریافت بورسیۀ کاملاً رایگان تحصیلی انتخاب می‌شوند.

XS
SM
MD
LG