لینک های دسترسی

Breaking News

حادثهٔ ترافیکی در دایکندی پنج کشته و هشت زخمی برجا گذاشت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های محلی ولایت دایکندی می‌گویند که در نتیجۀ واژگون‌ شدن یک بس مسافربری در این ولایت، پنج نفر جان باخته و هشت تن دیگر زخمی شده اند.

رحمت‌الله ابراهیمی، مدیر ترافیک قوماندانی امنیه این ولایت روز شنبه پنجم جون (۱۵ جوزا) به صدای امریکا گفت که این رویداد صبح امروز در روستای "سراب" ولسوالی اشترلی دایکندی اتفاق افتاد.

آقای ابراهیمی افزود که یک زن، یک کودک و سه مرد در میان جان‌باختگان اند.

آقای ابراهیمی دلیل این حادثه ترافیکی را خرابی جاده و بی‌احتیاطی راننده عنوان کرد و افزود که مجروحین این رویداد برای درمان به شفاخانۀ مرکزی ولایت دایکندی منتقل شده اند.

مسوولان ترافیک دایکندی، خرابی جاده‌ها، کوهستانی بودن ساحات و بی‌احتیاطی رانندگان در این ولایت را از دلایل عمدهٔ حوادث ترافیکی دراین ولایت عنوان کرده اند.

در این حال، اسحق‌علی درمان، رییس صحت‌عامهٔ دایکندی می‌گوید که در هر ماه، دست‌کم هفت کشته و بیش از ۲۰ مجروح ناشی از حوادث ترافیکی به شفاخانه منتقل می‌شود.

مقام‌های محلی دایکندی پیش از این گفته بودند که به دلیل خرابی جاده‌ها، تلفات ناشی از حوادث طبیعی در دایکندی در طول سال، بیشتر از تلفات رویدادهای امنیتی است.

این در حالی است که هفته گذشته در دو رویداد جداگانه در ولایت بدخشان، ۱۶ نفر به شمول کودکان و زنان کشته و شمار دیگر زخمی شدند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG