لینک های دسترسی

Breaking News

بارندگی‌های شدید موسمی جان ۵۹ نفر را در بنگله‌دیش و هند گرفت 


مقامات روز شنبه ۱۸ جون (‌۲۸جوزا)‌ اعلام کردند که در اثر بارندگی شدید موسمی دست کم ۵۹ نفر در هند و بنگله دیش جان باختند و میلیون ها نفر دیگر از این بارندگی های شدید متاثر شده اند.

میلیون ها نفر در بنگله دیش که ارتفاع آن از سطح بحر کم است، همواره با تهدید سیلاب مواجه اند ، اما شماری از کارشناسنان می گویند که تغییر اقلیم، موجب شده است تا این سیلاب های غیر قابل پیش بینی افزایش یابد.

بارندگی های شدید در جریان هفتهٔ گذشته بخش های وسیع از شمال و شمال شرق بنگله دیش را زیر آب کردو نیروهای نظامی برای تخلیه افراد گیرمانده در محل به ساحه اعزام شدند. بیشتری از مکاتب به پناهگاه های امداد رسانی تبدیل شده است.

لقمان ۲۳ ساله که خانواده اش در منطقه کامپیگانج زندگی دارد،‌ گفت:" تمام قریه زیرآب شد و ما همه در آنجا گیرماندیم. یک روز کامل در پشت بام خانه گیر ماندیم [تا اینکه] یکی از همسایگان ما را توسط یک قایق موقتی نجات داد. مادرم می گوید که در تمام عمرش چنین سیل را ندیده است."

اسما اختر، یک خانم دیگر که از سیل نجات یافته است،‌ میگوید که خانواده اش از دو روز به این سو غذا نخورده است.

او گفت: " سطح آب بسیار به زودی بالا آمد و هیچ نوانستیم چیزی ر ابا خود انتقال دهیم. زمانیکه همه چیزی زیر آب است، چگونه می توانید چیزی پخته کنید. "

میزان الرحمن، یک مقام پولیس در شهر ناندیل، می گوید که کودکان زیر سنین ۱۲ الی ۱۴ سال روز جمعه مورد اصابت رعد و برق (صاعقه)‌ قرار گرفتند.

ایالات میگالایا و آسام نیز شاهد بارندگی‌های شدید بودند. مقامات ایالت‌ آسام هند اعلام کردند که از روز پنجشنبه به این سو، حدود ۱۶ نفر در اثر بارندگی های شدید جان باخته اند.

به اساس اطلاعات منابع داخلی این ایالت، بارندگی شدید و سیل زندگی بیشتر از ۱.۸ میلیون نفر را متاثر ساخته است. ماه گذشته نیز در اثر بارندگی های شدید موسمی در ایالت آسام هند ۵۶ نفر جان باختند.

XS
SM
MD
LG