لینک های دسترسی

Breaking News

ویرانگری های طوفان سهمگین ایرما در ایالت فلوریدا


سیلابها در شهر جکسنویل ایالت فلوریدا، بی سابقه خوانده شده است
سیلابها در شهر جکسنویل ایالت فلوریدا، بی سابقه خوانده شده است

طوفان ایرما که یکی از قویترین طوفان ها در اوقیانوس اطلس شناسایی شده است، قبل از رسیدن به ایالت فلوریدا، تعداد زیاد از جزایر کارایب را به ویرانه مبدل کرد. به گفتۀ متخصصین، ایرما بزرگترین و از لحاظ زمانی طویلترین طوفانی است که تا حال در تاریخ اوقیانوس اطلس ثبت شده است.

این طوفان که هفتۀ گذشته آغاز یافت، تا حال جان بیش از ۴۰ تن را گرفته است. در حالیکه طوفان ایرما به تازگی به ایالت های جورجیا و الاباما رسیده، تلاش ها بخاطر رسیدگی به آسیب دیدگان و خسارات ناشی از آن در ایالت فلوریدا آغاز شده است.

اکنون بیش از شش میلیون خانه در ایالت فلوریدا بی برق بوده و سلسله جزایر جنوبی این ایالت که به "کیز" شهرت دارد، شبیۀ یک ساحۀ جنگ زده میباشند. قصر سفید گفته است، باوجود آنکه طوفان ایرما با از دست دادن قوت اش، به یک طوفان حاره ای مبدل شده، اما هنوز هم خطرناک است. شهر جکسنویل که در شمال فلوریدا قراردارد، شاهد بدترین سیلاب در یک قرن بوده است.

ریک سکات، والی ایالت فلوریدا، گفته است که مراحل بازسازی و احیای مجدد آن ایالت زمانگیر خواهد بود. به گفتۀ آقای سکات، ده ها هزار کارمند شرکت های برق به ترمیم مجدد سیستم برق آغاز کرده اند، اما اضافه کرده که این کار ممکن هفته ها طول بکشد.

در کنار آسیب رساندن به شبکۀ برق ایالت فلوریدا، باد های تند طوفان ایرما، تعداد زیاد از منازل و حتی طبعیت در ساحل غربی این ایالت را نیز خساره مند ساخته است.

براساس گزارشها، طوفان ایرما تاحال جان حد اقل پنج تن را در ایالت فلوریدا، دوتن را در ایالت جورجیا و دو تن را در ایالت کارولینای جنوبی گرفته، در حالی که ٣٥ تن دیگر را هفتۀ گذشته در جزایر کارایب به کام مرگ فرستاد.

قبل از رسیدن به فلوریدا، طوفان ایرما ابتدا جزایر کارایب را اماج قرار داد که در این میان تقریباً تمام منازل در جزیرۀ باربودا ویران شده اند.

به گفتۀ مقامات باربودا، در ٣٠٠ سال گذشته، ایرما بدترین طوفانی بود که این کشور را اماج قرار داد و باعث شد تا همه باشندگان آن مجبور به ترک این جزیره شوند.

در عین حال، وزارت خارجۀ ایالات متحده روز گذشته از بازگشایی سفارت خانه ها و قونسلگری های این کشور در جزایر باهاما، هیتی، باربودا، و جمهوریت دومنیکا خبر داد.

XS
SM
MD
LG